Półosie napędowe stanowią podstawowe wyposażenie w każdym samochodzie. Umożliwiają one przeniesienie momentu obrotowego z silnika na koła. Sposób łączenia półosi z innymi elementami różni się w zależności od rodzaju napędu. Pomimo tego, że półosie uważa się za stosunkowo trwałe podzespoły, to z różnych przyczyn i one ulegają awariom. Często zawodzi uszczelniacz półosi, co powoduje szybki wyciek środka smarnego, a to z kolei może prowadzić do szybkiego zużycia półosi.
Półoś napędowa odpowiada za wprawienie kół w ruch poprzez przeniesienie momentu obrotowego z silnika. W przypadku samochodów z napędem na przód półoś działa jako łącznik pomiędzy skrzynią biegów a piastą koła. Inaczej to wygląda w konstrukcjach z tylnym napędem, gdzie półoś łączy się z wałem napędowym. Obecnie zdecydowanie większa ilość samochodów napędzana jest na przednią oś. Jest to rozwiązanie o wiele tańsze w budowie, jednak sprawia, że półosie są narażone na znacznie większe obciążenia, a tym samym na szybsze zużycie. W autach przednionapędowych półosie znajdują się na kołach skrętnych, muszą więc pracować wraz z każdym skrętem kierownicy.
Przede wszystkim półoś napędowa to nie przegub (jak to często mają w zwyczaju nazywać kierowcy) i odwrotnie. Każda półoś jest zbudowana ze sztywnego wałka zakończonego z dwóch stron przegubami, a także posiada uszczelniacz półosi (przeguby są jedynie elementami składowymi półosi).
W samochodach przednionapędowych od strony skrzyni biegów znajduje się przegub wewnętrzny, a przy piaście koła przegub zewnętrzny. Półoś w napędzie przednim jest poddawana dużym skrętom, dlatego też przegub wewnętrzny ma przesuwne połączenie, które umożliwia jej ruch przy małym kącie załamania. Z kolei przegub przy piaście koła umożliwia skręt kół. To właśnie on jest najbardziej obciążony i najbardziej podatny na awarie. W autach tylnonapędowych półoś nie współpracuje z kołami skrętnymi, dlatego też zazwyczaj stosuje się w takich konstrukcjach dwa przeguby przesuwne.
Półosie pracują w wyjątkowo trudnych warunkach, jednak uważane są za elementy trwałe, a prawidłowo eksploatowane mogą wytrzymać naprawdę długo. Najczęściej psują się przeguby zewnętrzne wchodzące w skład półosi, a także może puścić uszczelniacz półosi napędowej. Ogólnie uważa się, że samochody z przednim napędem są bardziej narażone na usterkę.
Jedną z typowych usterek są wycieki oleju poprzez uszczelniacz półosi skrzyni biegów. To najczęściej występujący wyciek oleju ze skrzyni biegów i przyczyna ubywania z niej środka smarnego. Winę za to ponoszą oczywiście uszczelniacze półosi. Rozwiązaniem jest wyłącznie wymiana uszczelniaczy półosi. Przyczyną rozszczelnienia skrzyni w tym przypadku mogą być również uszkodzone siedzisko uszczelniacza lub luzy na mechanizmie różnicowym. Tutaj sama wymiana uszczelniaczy nie wystarczy.
Sklep UCANDO to szeroki wybór uszczelniaczy półosi w niskiej cenie. Części dostarczane są przez najlepszych producentów elementów układu napędowego na świecie. Gwarantujemy najlepszą relację ceny do jakości oferowanych produktów.
Zapraszamy do UCANDO po uszczelniacz półosi skrzyni biegów w przystępnej cenie. Gwarantujemy profesjonalną i szybką pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór części i szybką realizację zamówienia.