Przekładnie pasowe to mechanizmy, w których siła jest przenoszona za pomocą pasów. Wśród współczesnych przekładni pasowych zdecydowany prym wiodą mechanizmy wyposażone w pasy klinowe lub wieloklinowe. Wykorzystuje się je na szeroką skalę przede wszystkim w maszynach przemysłowych oraz rolniczych, a także można w pojazdach samochodowych. Aby zachować jak najdłuższą żywotność paska klinowego oraz wyeliminować wibracje powstające podczas jego pracy, stosuje się tłumiki drgań paska w przekładniach tego typu.
Koło dwumasowe to tak naprawdę tłumik drgań skrętnych zamontowany przy sprzęgle, gdzie odpowiada m.in. za zabezpieczenie układu napędowego oraz samego sprzęgła. Drgania wywołuje również wał korbowy oraz koło pasowe, które napędza m.in. kompresor klimatyzacji, pompę wody czy alternator. Aby wyeliminować te problemy, w konstrukcjach silnikowych stosuje się dwumasowe koła zamachowe, a wraz z nimi, po drugiej stronie wału korbowego, wykorzystywane są koła pasowe z tłumikiem drgań, a także wolne koła pasowe alternatora. Oba elementy współpracują ze sobą z wykorzystaniem paska wieloklinowego, niwelując w ten sposób wszelkiego rodzaju drgania generowane przez napęd osprzętu.
Tłumik drgań paska wieloklinowego zwiększa jego żywotność, a także niweluje hałas generowany przez pasek oraz zmniejsza obciążenia przenoszone przez łożyska alternatora, pompy wody czy też sprężarki klimatyzacji. Dzięki zastosowaniu zespołu napinaczy wraz z tłumikiem, eliminowane są skutki wyciągnięcia paska, zapewniając cichą i stabilną pracę całego mechanizmu.
Tłumik drgań najczęściej ulega zużyciu na skutek starzenia się. Na jego powierzchni pojawiają się wówczas charakterystyczne pęknięcia lub ubytki w materiale, zazwyczaj w miejscu łączenia z metalem. Przyczyną tego może być np. oddzielenie tłumika od koła na skutek przegrzania lub bardzo dużego przeciążenia. Zazwyczaj, gdy tłumik drgań paska wieloklinowego jest zużyty lub uszkodzony, pojawia się charakterystyczny hałas oraz wibracje przenoszone na konstrukcję całego samochodu. Często taka awaria jest mylona z uszkodzeniem podpór jednostki napędowej.
Oferujemy najwyższej klasy i jednocześnie tani tłumik drgań paska, który sprowadzamy od czołowych producentów motoryzacyjnych. Wszystkie dostępne elementy są fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producencką. Asortyment dostępny w UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości.
Kupując w UCANDO, otrzymujesz profesjonalną pomoc techniczną, najniższe ceny rynkowe, największy asortyment motoryzacyjny w Polsce oraz gwarancję natychmiastowej realizacji zamówienia.