Odpowiednie dogrzanie samochodu, zwłaszcza w okresie zimowym, ma istotne znaczenie zarówno dla bezpieczeństwa, jak i komfortu jazdy. Nagrzewnica to element układu chłodzenia jednostki napędowej wykorzystywany do ogrzewania kabiny pasażerskiego, będący kolejnym po chłodnicy wymiennikiem ciepła w samochodzie. Za prawidłową pracę tego systemu odpowiada w dużej mierze sterownik nagrzewnicy.
Nagrzewnica kształtem przypomina blok z użebrowanych rurek, przez które przepływa gorący płyn chłodniczy. Ciecz trafia do nagrzewnicy prosto z silnika, w którym odbiera ona ciepło, wykorzystywane później do ogrzania powietrza trafiającego do nagrzewnicy z zewnątrz pojazdu. Nagrzewnica znajduje się bezpośrednio za deską rozdzielczą, tak by ogrzane powietrze mogło dostać się do kabiny samochodu. Dodatkowo przepływ powietrza jest wspomagany przez wentylatory. Zamontowana przy nagrzewnicy elektryczna grzałka przyspiesza cały proces ogrzewania kabiny zwłaszcza, gdy temperatura cieczy chłodzącej jest na niskim poziomie, a więc najczęściej w pierwszych minutach pracy silnika w okresie zimowym. Regulator nagrzewnicy czuwa nad prawidłową pracą zarówno jej samej, jak i termostatu odpowiedzialnego za właściwą temperaturę cieczy w systemie.
W nagrzewnicy ciecz osiąga temperaturę dochodzącą nawet do 90–100 stopni Celsjusza. Rozgrzany płyn poddawany jest cyrkulacji, w wyniku której ciepło trafia do powietrza, a to z kolei nagrzewa wnętrze kabiny. Niestety, często dochodzi do nieszczelności tego systemu, szczególnie w przypadku samochodów już leciwych, mocno wyeksploatowanych. W takich przypadkach samo urządzenie może nie być w stanie nagrzać płyn do zadanej temperatury. Niezbędny jest sterownik nagrzewnicy, który wspomoże działanie systemu, doprowadzając do uzyskania przez płyn odpowiedniej temperatury.
Co ciekawe, ogrzewanie w samochodzie zaczyna szwankować najczęściej w starszych samochodach od awarii turbosprężarki. Wówczas bardzo często zaczynają się również kłopoty z przeciekającą nagrzewnicą. Zdarzają się także problemy z drożnością przewodów, które prowadzą do niej płyn. Niestety, wymiana nagrzewnicy i sterownika nagrzewnicy jest zazwyczaj bardzo czasochłonna, ponieważ wymaga najczęściej demontażu całego kokpitu, a na pewno deski rozdzielczej.
Nagrzewnica reguluje temperaturę powietrza docierającego do przedziału pasażerskiego na dwa sposoby. Pierwszym jest zawór nagrzewnicy ogrzewania, który reguluje ilość cieczy dopływającej do rurek nagrzewnicy. Ograniczenie ilości rozgrzanej cieczy pozwala utrzymać temperaturę powietrza na pożądanym poziomie. Drugim sposobem jest zminimalizowanie ilości powietrza, które trafia do nagrzewnicy. Kanały kierują wpadające do auta powietrze w taki sposób, że jego część się nagrzewa, a część płynie bezpośrednio do układu wentylacji. Tam ciepłe i zimne powietrze miesza się ze sobą w wymuszonym za pomocą pokrętła stosunku.
Sklep UCANDO to szeroki wybór sterowników nagrzewnic, oferowanych w najniższej cenie rynkowej. Wszystkie części pochodzą od sprawdzonych i godnych zaufania producentów, gwarantując kupującemu wydajność i trwałość na długie lata.
Zapraszamy do UCANDO po regulator nagrzewnicy w przystępnej cenie! Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, szybką obsługę, olbrzymi wybór asortymentowy i natychmiastową realizację zamówienia.