Płyn do chłodnic to jeden z najbardziej zaniedbanych i najmniej respektowanych przez kierowców płynów we współczesnych samochodach. W wielu przypadkach dopiero awaria układu chłodzenia uzmysławia użytkownikom aut, że preparat do chłodnic nie był wymieniany od lat, jest go za mało w układzie lub po prostu go brak. Nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że niedobór płynu chłodniczego może doprowadzić do przegrzania i zatarcia silnika.
Chłodnica samochodowa pełni rolę wymiennika ciepła, jako urządzenie do chłodzenia silnika pojazdu. Często chłodnica samochodowa określana jest mianem chłodnicy wody lub chłodnicy cieczy. Medium chłodzącym w tych rozwiązaniach jest zazwyczaj wodny roztwór glikolu etylenowego. Każdy współczesny blok i głowica silnika posiadają specjalne, wydrążone kanały, w których krąży preparat do chłodnicy (czynnik chłodzący). W układzie bardzo ważną funkcję pełni pompa wody, która napędzana paskiem rozrządu lub paskiem klinowym pompuje ciecz chłodzącą wprost do chłodnicy.
Chłodnica samochodowa ma najczęściej kształt panelu poziomych lub pionowych cienkich rurek, wykorzystujących ożebrowanie z cienkiej blachy, które zapewnia przede wszystkim efektywne odprowadzanie ciepła z chłodnicy.
Środki do chłodnic to ciecze robocze o określonych właściwościach chemicznych, które krążą w układzie chłodniczym. Ich zadaniem, jak i całego systemu chłodzenia, jest utrzymanie optymalnej temperatury jednostki napędowej oraz wydajne usuwanie nadmiernych ilości ciepła, powstających w czasie pracy silnika.
Dla zachowania optymalnych warunków pracy jednostki napędowej, płyny do chłodnic w starszych konstrukcjach samochodowych osiągają temperaturę od 85 do 95 stopni Celsjusza, a w najnowszych modelach aut nawet 115 stopni Celsjusza. Jest to optymalna temperatura, dzięki której możliwe jest zminimalizowanie zużycia mechanicznych części silnika oraz osiągnięcie maksymalnych parametrów pracy jednostki napędowej przy jak najniższym spalaniu. Zbyt mała ilość preparatu do chłodnicy w układzie może być bezpośrednią przyczyną przegrzania silnika, a w rezultacie jego zatarcia.
Płyny do chłodnic składają się z:
Koncentrat płynu chłodniczego to zazwyczaj glikol i dodatki, a także minimalna zawartość wody. Płyny do chłodnic mają różną formułę w zależności od strefy klimatycznej, w jakiej mają pracować. W Europie wykorzystywane są płyny chłodnicze, składające się w 50 proc. z wody zdemineralizowanej, w 49 proc. z glikolu etylenowego (alkoholu polihydroksylowego) lub propylenowego, a w mniej niż 1 proc. ze środków chemicznych, które chronią silnik przed korozją, osadzaniem się kamienia kotłowego, pełnią m.in. funkcję stabilizującą, zapobiegającą pienieniu oraz neutralizującą jony.
W UCANDO dostępne są bardzo dobrej jakości preparaty do chłodnic, sprowadzane od najlepszych producentów samochodowych płynów eksploatacyjnych. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają wszelkie niezbędne atesty oraz homologacje. Sklep UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości na polskim rynku.
Zapraszamy do UCANDO po środki do chłodnic w atrakcyjnej cenie rynkowej. Gwarantujemy profesjonalną pomoc techniczną, olbrzymi wybór asortymentowy i szybką realizację zamówienia.