Nagrzewnica to, po chłodnicy, kolejny wymiennikiem ciepła montowany w samochodzie, którego kluczowym procesem jest ogrzewanie. Nagrzewnica samochodowa pod względem budowy jest bardzo zbliżona do chłodnicy, choć jest znacznie mniejsza od niej gabarytowo. Często wraz z nagrzewnicą montowana jest również dodatkowa grzałka, która przyspiesza proces nagrzewania kabiny pasażerskiej.
Nagrzewnica, jako element układu chłodzenia jednostki napędowej, jest wykorzystywana do nagrzewania wnętrza samochodu. Konstrukcja nagrzewnicy ma postać bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika, dostarczana poprzez przewody nagrzewnicy. Trafiające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę, ulega ogrzaniu i jest kierowane do wnętrza kabiny pasażerskiej. Przepływ powietrza może być dodatkowo wspomagany wentylatorem.
Nagrzewnica samochodowa instalowana jest najczęściej wewnątrz kabiny samochodu, za deską rozdzielczą. Są dwie podstawowe metody regulacji napływającego, gorącego powietrza do wnętrza pojazdu. Pierwszy polega na zastosowaniu specjalnego zaworu, który odpowiednio reguluje ilość cieczy chłodniczej trafiającej przez przewód ogrzewania do żeberek nagrzewnicy. Im więcej cieczy trafia do kanałów nagrzewnicy, tym jest wyższa temperatura powietrza wędruje do kabiny pasażerskiej pojazdu. Druga metoda opiera się na regulacji przepływu powietrza. Część powietrza trafia na nagrzewnicę, a część bezpośrednio do kanałów wentylacyjnych, gdzie dochodzi do mieszania się obydwu strumieni w takim stosunku, jaki został określony przez kierowcę za pomocą pokręteł na konsoli ogrzewania.
Często w samochodach, oprócz standardowej nagrzewnicy, montowana jest również grzałka. Temperatura silnika zaraz po jego uruchomieniu jest stosunkowo niska. Podobnie niską temperaturę ma także płyn chłodniczy. Dla przyspieszenia procesu ogrzewania kabiny, włączana jest elektryczna grzałka, która podgrzewa trafiającą przez przewód nagrzewnicy ciecz w kanalikach urządzenia.
Alternatywnym sposobem dogrzewania samochodu jest tzw. ogrzewanie postojowe. W tym przypadku ciepło nie jest pobierane z układu chłodzenia, lecz bezpośrednio z procesu spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym procesie ogrzewanie kabiny samochodowej nie jest uzależnione od pracy jednostki napędowej. Ogrzewanie postojowe stosuje się najczęściej na obszarach o niskiej temperaturze powietrza, jak np. Szwecja czy Alaska (USA), ale również coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym. Ogrzewanie postojowe pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy, wpływa na mniejsze zużycie paliwa oraz zwiększa żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu).
W UCANDO znajdziesz bardzo dobrej jakości wąż do nagrzewnicy, dostarczany przez czołowych producentów elementów systemów ogrzewania i chłodzenia w samochodzie. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Sklep UCANDO gwarantuje najlepszą relację ceny do jakości wszystkich oferowanych części i podzespołów samochodowych.
Zapraszamy do UCANDO po przewód elastyczny nagrzewnicy w atrakcyjnej cenie rynkowej. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.