Wał napędowy to bardzo istotny element każdego samochodu. Łączenie poszczególnych części wałów napędowych odbywa się za pośrednictwem tak zwanych przegubów. Za większość cech przegubów wałów napędowych odpowiada gumowy krążek. To do niego mocuje się trzyramienne widełki, znajdujące się na końcach wałów napędowych. Przeguby wałów napędowych pracują optymalnie tylko wtedy, gdy kąt pomiędzy osiami nie przekracza 5 stopni. Jedna z największych zalet przegubów wałów napędowych to tłumienie drgań.
Poprzez krzyżaki wałów napędowych przenoszony jest ruch obrotowy pomiędzy poszczególnymi podzespołami wału napędowego. Umożliwia to stałe połączenie sztywno zawieszonej skrzyni biegów z tylnym mostem niezależnie od położenia zawieszenia kół. Krzyżaki wału napędowego stosunkowo często ulegają zużyciu na skutek wypłukania smaru co objawia się stukami spod podwozia. Jest to wynik nadmiernego luzu. Awaria krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia wału i jego wypadnięcia na drogę, dlatego wymianę trzeba przeprowadzić możliwie jak najszybciej.
Podpory wałów napędowych to elementy na sztywno połączone z podwoziem, wewnątrz których znajduje się łożysko. Podpora wału napędowego wymaga wymiany, gdy z łożyska podpory dochodzi hałas lub z powodu nadmiernego luzu. Wyeksploatowana podpora wału napędowego nie redukuje drgań dlatego pozostałe części wału jak np. krzyżaki i łączniki elastyczne ulegają znacznie szybszemu zużyciu.