Pompa hamulcowa to nieodłączny element każdego układu hamulcowego. Bez jej obecności bezpieczeństwo podróżowania samochodem byłoby mocno zagrożone. Podstawową funkcją pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiedniego ciśnienia płynu hamulcowego, który trafia do hamulców kół pojazdu.
Samochodowa pompa hamulcowa to mechanizm, który pompuje płyn hamulcowy do hamulców. Sterowanie pompą odbywa się za pomocą dźwigni połączonej z pedałem hamulca (niekiedy dodatkowo wspomaganymi serwem hamulcowym). Sama pompa hamulca samochodowego składa się z korpusu, sprężyny dociskowej, pierścienia uszczelniającego, cylindra, tłoka oraz wlotu i wylotu płynu hamulcowego. Dodatkowo pompa jest wyposażona w zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. Najczęściej jego korek posiada czujnik stanu płynu, który jest połączony z kontrolką umieszczoną na tablicy rozdzielczej. Paląca się kontrolka to znak, że przewody i klocki hamulcowe są już mocno zużyte i niezbędna jest ich obsługa serwisowa.
Pompa hamulcowa do samochodu ma za zadanie zapewnić odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym. Jest ona łączona z pedałem hamulca, a znajdujący się w niej płyn roboczy jest wprawiany w ruch i trafia do pozostałych elementów całego układu. Naciśnięcie pedału hamulca sprawia, że pompa hamulcowa zaciska się, zwiększając tym samym ciśnienie płynu hamulcowego wtłaczanego do przewodów. Ciecz robocza naciska na tłoki zacisków hamulcowych, co w efekcie wywołuje hamowanie. Zachodzi w ten sposób prawo Pascala, na którym jest oparte działanie całego układu hamulcowego w samochodzie.
Obecnie współczesne pojazdy są wyposażane w dwudzielną pompę hamulcową, która pozwala na podzielenie układu hamulcowego na dwa niezależne obwody. Dwudzielna samochodowa pompa hamulcowa zapewnia większe bezpieczeństwo niż pojedynczy układ, który w wyniku jakiejkolwiek awarii całkowicie uniemożliwia hamowanie. W przypadku dwudzielnego rozwiązania, gdy jeden obwód ulegnie awarii, drugi zapewnia bezpieczne hamowanie pojazdu. Dwudzielna pompa hamulcowa ma w cylindrze dodatkowy tłoczek, nazywany swobodnym, który rozdziela cylinder na dwie osobne komory robocze. Inaczej został skonstruowany również zbiorniczek wyrównawczy, który jest dzielony lub jest po prostu podwójny. Za pomocą odseparowanych od siebie kanalików płyn hamulcowy jest transportowany do cylindra po obu stronach tłoczka.
Samochodowa pompa hamulcowa wymaga systematycznej kontroli jej stanu technicznego. Podstawową czynnością w tym zakresie jest sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego. Gdy jest go podejrzanie mało, warto sprawdzić stan przewodów. Pompa hamulcowa jak i cały układ hamulcowy to podstawa bezpiecznej jazdy samochodem. Tylko odpowiedni i systematyczny serwis sprawi, że hamulce w pojeździe zadziałają prawidłowo w każdej sytuacji drogowej.
Jeżeli interesują Cię tanie pompy hamulcowe, które jednocześnie zapewniają wysoką jakość i wydajność pracy, w UCANDO znajdziesz to, czego szukasz. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i są dostarczane przez czołowych producentów elementów samochodowych układów hamulcowych.
Zapraszamy do UCANDO po doskonałe pompy hamulcowe w przystępnej cenie. Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz natychmiastową realizację zamówienia.