Siła napędu, zanim trafi z jednostki napędowej do kół, ma jeszcze do pokonania dość długą drogę poprzez m.in. skrzynię biegów, mechanizm różnicowy czy półoś napędową. Ta ostatnia to rodzaj wału będący elementem układu napędowego, pozwalający na przeniesienie momentu napędowego z silnika na koło samochodu. Półoś napędowa ma szczególnie trudne zadanie w pojazdach z napędem na przód.4x4.
Półosie samochodowe stanowią elementy układu napędowego pojazdu, które łączą skrzynię biegów lub most napędowy z piastą koła, dzięki czemu możliwe jest przeniesienie momentu napędowego z silnika na koła samochodu. Półosie napędowe mogą być sztywne lub przegubowe. Wszystko zależy od tego, czy doprowadzają one moment do kół napędowych kierowanych czy też niekierowanych, a także czy koła te są zawieszone zależnie czy niezależnie. Szczególnie trudne zadanie mają one, gdy napęd samochodu jest na przednią oś/4x4. Wówczas półosie muszą jednocześnie przenosić napęd oraz siły generowane przez układ kierowniczy, natomiast moment obrotowy musi być cały czas taki sam.
Weźmy pod uwagę układ przednionapędowy, w którym przeguby są zamontowane na obu końcach. W takim przypadku siła przekazywana na koła musi w minimalnym stopniu wpływać na działanie układu kierowniczego, dlatego też zastosowanie przegubów Kardana jest nieuzasadnione. Tutaj najlepszym rozwiązaniem będą półosie homokinetyczne, które są w stanie niwelować siły wzdłużne, a tym samym znakomicie sprawdzają się we współczesnych samochodach przednionapędowych. Obecnie rozróżnia się trzy podstawowe rodzaje półosi napędowych. Pierwsze z nich to nieodciążone półosie napędowe, które dodatkowo są obciążone momentami zginającymi od pionowych oraz poziomych podłużnych i poprzecznych sił reakcji podłoża, oddziałujących na koła napędowe w czasie jazdy. Drugi typ to częściowo odciążone półosie napędowe, które oprócz momentu skręcającego są obciążone momentami zginającymi od pionowych oraz poziomych podłużnych i poprzecznych sił reakcji podłoża. Trzeci rodzaj to półosie napędowe odciążone, które nie przenoszą żadnych momentów zginających i pracują pod obciążeniem jedynie momentu skręcającego.
Napęd samochodu zmaga się podczas swojej pracy z wieloma obciążeniami i negatywnie wpływającymi na niego czynnikami zewnętrznymi. W przypadku półosi napędowych najbardziej narażonymi ich elementami są przeguby zewnętrzne, w których może dojść do wybicia, np. podczas wykonywania gwałtownego manewru. Uszkodzeniu mogą ulec również przeguby wewnętrzne, czyli te łączące półoś ze skrzynią biegów. Zazwyczaj ma to miejsce w wyniku nadmiernego przeciążenia pojazdu.
Nowa półoś napędowa, wcześniej czy później, znajdzie się na liście koniecznych zakupów u każdego kierowcy. Przeniesienie napędu w samochodzie odgrywa kluczową rolę w każdym pojeździe, dlatego też w UCANDO przygotowaliśmy bogatą ofertę wysokiej jakości półosi napędowych do praktycznie wszystkich współczesnych modeli aut. Wszystkie elementy są fabrycznie nowe i stanowią doskonałą relację ceny do jakości.
Tylko w UCANDO tania półoś napędowa dostarczana przez czołowych producentów układów napędowych i elementów zawieszenia na świecie.