W każdym aucie znajduje się nawet kilkanaście linek samochodowych przeznaczonych do obsługi poszczególnych układów i podzespołów. Do najważniejszych należą: linka gazu, sprzęgła, rozrusznika czy linka zmiany biegów. Do grupy tej z całą pewnością zaliczyć trzeba również linkę hamulca postojowego.
Linka hamulca postojowego uważana jest przez ekspertów za najważniejszą linkę samochodową w ogóle, jest ona bowiem elementem układu, od którego sprawności zależy bezpieczeństwo podróżujących samochodem oraz wszystkich pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Podczas wymiany linki hamulca postojowego, nową część zawsze wybieramy według modelu, marki oraz rocznika samochodu, w którym przeprowadzamy tę wymianę. Konieczność określenia (i podania sprzedawcy) wszystkich tych danych wynika stąd, iż w różnych samochodach mamy do czynienia z różnymi układami hamulcowymi, a nowe linki zawsze muszą być do nich idealnie dopasowane.
Poziom bezpieczeństwa w samochodzie bardzo często określany jest poprzez jakość i sprawność linki hamulca ręcznego. Wynika to z funkcji hamulca ręcznego, rozumianego nie tylko jako hamulec umożliwiający pozostawienie samochodu na powierzchni pochyłej, ale przede wszystkim jako hamulec awaryjny, a więc stosowany w przypadku awarii hamulca pneumatycznego. Niewłaściwa lub nadmierna eksploatacja hamulca awaryjnego może doprowadzić do zerwania linki hamulca ręcznego. Aby temu zapobiec, należy regularnie kontrolować jej stan i w razie potrzeby wymienić tę część na nową.