Hamowanie to czynność nieodzowna podczas bezpiecznej jazdy samochodem. Sprawnie działający układ hamulcowy to absolutna podstawa we współczesnej motoryzacji, natomiast umiejętny rozkład siły hamowania pozwala na szybsze hamowanie oraz odpowiednie ustawienie auta przed zakrętem. Odpowiada za to korektor siły hamowania, który wykorzystywany jest głównie w starszych modelach samochodów.
W każdym współczesnym aucie większość siły hamowania kierowana jest na przednie koła. Wynika to z tego, że przód pojazdu jest zazwyczaj znacznie cięższy, a środek ciężkości przesuwa się podczas hamowania na przód pojazdu. To wymusza konieczność zastosowania o wiele większej siły hamowania na przednich kołach. Jeżeli utrzymano by równy rozdział tej siły na przednia i tylną oś, wówczas dochodziłoby najpewniej do blokowania tylnych kół, co stanowiłoby ogromne niebezpieczeństwo na drodze.
Korektor siły hamowania wymyślono, aby zapewnić odpowiednie proporcje pomiędzy obciążeniami przedniej i tylnej osi samochodu a uzyskiwanymi na nich siłami hamowania. Korektor hamowania umożliwia więc zmianę działania hamulców zależnie od obciążenia tylnej osi samochodu. Jest on montowany blisko tylnej osi i w razie jej większego obciążenia korektor zwiększa jednocześnie siłę hamowania na tę oś, powodując lepszą skuteczność hamowania. Dodatkowo korektor hamowania nie dopuszcza do zablokowania tylnych kół przy niskim obciążeniu oraz minimalizuje możliwość niekontrolowanego zarzucania tyłem samochodu podczas nagłego, gwałtownego hamowania.
Korektory siły hamowania w samochodzie są już obecnie dość archaicznym rozwiązaniem, które stosowane były szczególnie w starszych modelach aut. W nowych pojazdach wyposażonych w ABS nie montuje się już korektorów, ponieważ ciśnienie hamowania jest regulowane oddzielnie dla każdego z kół.
Najprostsze korektory siły hamowania w samochodzie to najczęściej mało skomplikowane zawory ograniczające ciśnienie, które nie uwzględniają zmiany statycznego obciążenia auta. Zawór instalowany jest na przewodach za pompą hamulcową. Natomiast w przypadku bardziej złożonych wersji zaworów, położenie tłoczka jest uzależnione również od statycznego obciążenia pojazdu. Mają one także w swej budowie dodatkowe dźwigienki (odpowiadają za sterowanie tłoczkiem w korektorze) sprzęgnięte z tylną osią poprzez sprężynki. Ze względów konstrukcyjnych można wyróżnić 3 podstawowe grupy korektorów – korektory sterowane ciśnieniem w przewodach hamulcowych, korektory bezwładnościowe oraz korektory sterowane obciążeniem osi.
Popularni producenci korektorów siły hamowania
Każdy odpowiedzialny kierowca wie doskonale, że o hamulce samochodowe trzeba szczególnie dbać przez cały okres eksploatowania pojazdu. Korektory to rozwiązania typowe dla starszych modeli samochodów oraz tych aut, w których były montowane pierwsze generacje układu ABS, bez elektronicznego systemu EBD. Oferujemy tanie korektory siły hamowania dostarczane przez renomowanych producentów elementów układów hamulcowych. Wszystkie dostępne elementy są fabrycznie nowe i zapewniają najlepszą relację ceny do jakości.
Powiązane kategorie produktowe
Zapraszamy na zakupy do UCANDO po dobrej jakości korektory siły hamowania w samochodzie. Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.