Dodatkowy rabat 7% kod MAJ7   Pokaż teraz

Koła zamachowe dwumasowe i sztywne 948

Producenci
Strona:

 z 48

Śruba koła zapasowego SWAG 30 92 4602

Śruba koła zapasowego SWAG 30 92 4602

8,82 zł
Cena za sztukę: 8,82 zł

Śruba koła zapasowego SWAG 30 92 4602

  • Długość [mm]: 19
  • Gwint zewn. [mm]: M10 x 1
  • Jakosć/Klasa: 12.9
Pokaż informację o produkcie
8,82 zł
Cena za sztukę: 8,82 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Śruba koła zapasowego FEBI BILSTEIN 06076

Śruba koła zapasowego FEBI BILSTEIN 06076

13,72 zł
Cena za sztukę: 13,72 zł

Śruba koła zapasowego FEBI BILSTEIN 06076

  • Długość [mm]: 86
  • Gwint zewn. [mm]: M16 x 1,5
  • Jakosć/Klasa: 10.9
Pokaż informację o produkcie
13,72 zł
Cena za sztukę: 13,72 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe JAPANPARTS VL-K04

Koło zamachowe JAPANPARTS VL-K04

519,40 zł
Cena za sztukę: 519,40 zł

Koło zamachowe JAPANPARTS VL-K04

  • Średnica zewnętrzna [mm]: 271
  • Średnica obudowy [mm]: 215
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 15
Pokaż informację o produkcie
519,40 zł
Cena za sztukę: 519,40 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
9,80 zł
Cena za sztukę: 9,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
97,02 zł
Cena za sztukę: 97,02 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101

Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101

2 906,64 zł
Cena za sztukę: 2 906,64 zł

Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101

  • Średnica zewnętrzna [mm]: 319
  • Średnica obudowy [mm]: 240
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Pokaż informację o produkcie
2 906,64 zł
Cena za sztukę: 2 906,64 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Zębatka pierścieniowa koła zamachowego FEBI BILSTEIN 44305

  • Szerokość [mm]: 19,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 440,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 489,0
Pokaż informację o produkcie
285,18 zł
Cena za sztukę: 285,18 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 29798

Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 29798

887,88 zł
Cena za sztukę: 887,88 zł

Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 29798

  • Liczba otworów do mocowania: 12
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M8 x 1,25
  • Ilość zębów: 133
Pokaż informację o produkcie
887,88 zł
Cena za sztukę: 887,88 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 45335

Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 45335

1 796,64 zł
Cena za sztukę: 1 796,64 zł

Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 45335

  • Liczba otworów do mocowania: 12
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M10 x 1,5
  • Ilość zębów: 153
Pokaż informację o produkcie
1 796,64 zł
Cena za sztukę: 1 796,64 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Zębatka pierścieniowa koła zamachowego FEBI BILSTEIN 11723

  • Średnica wewnętrzna [mm]: 432,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 485,0
  • Ilość zębów: 160
Pokaż informację o produkcie
254,80 zł
Cena za sztukę: 254,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 30659

Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 30659

1 004,70 zł
Cena za sztukę: 1 004,70 zł

Koło zamachowe FEBI BILSTEIN 30659

  • Liczba otworów do mocowania: 16
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M10 x 1,5
  • Ilość zębów: 160
Pokaż informację o produkcie
1 004,70 zł
Cena za sztukę: 1 004,70 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe AISIN FDZ-903

Koło zamachowe AISIN FDZ-903

2 295,81 zł
Cena za sztukę: 2 295,81 zł
2 295,81 zł
Cena za sztukę: 2 295,81 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe AISIN FDT-903

Koło zamachowe AISIN FDT-903

3 293,73 zł
Cena za sztukę: 3 293,73 zł
3 293,73 zł
Cena za sztukę: 3 293,73 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
KOLO DWUMASOWE TOYOTA AVENSIS/COROLLA 2,0 D-4D

KOLO DWUMASOWE TOYOTA AVENSIS/COROLLA 2,0 D-4D

1 944,39 zł
Cena za sztukę: 1 944,39 zł
1 944,39 zł
Cena za sztukę: 1 944,39 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe AISIN FDH-001

Koło zamachowe AISIN FDH-001

1 946,36 zł
Cena za sztukę: 1 946,36 zł
1 946,36 zł
Cena za sztukę: 1 946,36 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe AISIN FDY-005

Koło zamachowe AISIN FDY-005

2 244,33 zł
Cena za sztukę: 2 244,33 zł
2 244,33 zł
Cena za sztukę: 2 244,33 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe AISIN FDT-902

Koło zamachowe AISIN FDT-902

2 019,60 zł
Cena za sztukę: 2 019,60 zł
2 019,60 zł
Cena za sztukę: 2 019,60 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe VALEO 836172

Koło zamachowe VALEO 836172

1 227,31 zł
Cena za sztukę: 1 227,31 zł

Koło zamachowe VALEO 836172

  • Wersja silnika: Dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 308,60
  • Liczba otworów do mocowania: 8
Pokaż informację o produkcie
1 227,31 zł
Cena za sztukę: 1 227,31 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe VALEO 836018

Koło zamachowe VALEO 836018

1 510,01 zł
Cena za sztukę: 1 510,01 zł

Koło zamachowe VALEO 836018

  • Wersja silnika: Dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 332,53
  • Liczba otworów do mocowania: 8
Pokaż informację o produkcie
1 510,01 zł
Cena za sztukę: 1 510,01 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zamachowe VALEO 836554

Koło zamachowe VALEO 836554

1 871,50 zł
Cena za sztukę: 1 871,50 zł

Koło zamachowe VALEO 836554

  • Wersja silnika: Dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 295,40
  • Liczba otworów do mocowania: 8
Pokaż informację o produkcie
1 871,50 zł
Cena za sztukę: 1 871,50 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Koło zamachowe dwumasowe i sztywne

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu każdy produkowany wówczas samochód posiadał sztywne koło zamachowe. Jednak z biegiem czasu i na skutek powstawania silników z coraz większym momentem obrotowym takie rozwiązanie okazywało się już niewystarczające. Stworzono więc dwumasowe koło zamachowe, które stosuje się do dnia dzisiejszego jako jeden z ważniejszych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie.

Koło zamachowe w samochodzie

Pierwsze koło dwumasowe trafiło pod maskę samochodu osobowego w 1985 roku. Do masowej produkcji trafiły one jednak dopiero kilkanaście lat później. Montowano je w samochodach wyposażonych w jednostki wysokoprężne z turbosprężarką. Z czasem zaczęły być montowane również w pojazdach z mocnymi silnikami benzynowymi. Obecnie zdecydowana większość produkowanych aut posiada dwumasowe koło zamachowe, czyli tzw. dwumasę. Jego podstawowym zadaniem, dzięki zastosowaniu tłumików, jest maksymalne tłumienie wszelkich wibracji w układzie przeniesienia napędu. Ponadto koło dwumasowe zdecydowanie poprawia komfort jazdy, pozwalając na poruszanie się autem z niższą prędkością obrotową, co z kolei ma wpływ na mniejsze spalanie.

Sposób działania dwumasowego koła zamachowego

Koło zamachowe jest umieszczone pomiędzy jednostką napędową a skrzynią biegów. Pracujący silnik generuje drgania w układzie napędowym, na karoserii oraz we wnętrzu samochodu. Wibracje te posiadają różną amplitudę w zależności od osiąganej w jednostce prędkości obrotowej. Bardzo duże drgania mogą prowadzić do uderzania o siebie zębów kół zębatych, a więc szybszego zużywania się kluczowych elementów skrzyni biegów. Dwumasowe koło zamachowe poprzez system sprężyn i tłumików pochłania drgania skrętne, zabezpiecza skrzynię biegów oraz elementy układu przeniesienia napędu przed zniszczeniem, przedłużając tym samym ich żywotność. Eliminuje również drgania nadwozia oraz hałasy powstające podczas jazdy.

Standardowe koło dwumasowe składa się z koła masy pierwotnej, sprężyn łukowych, łożyska ślizgowego lub kulowego, pierścienia oporowego, a także pokrywy koła masy pierwotnej i koła masy wtórnej. Koło masy pierwotnej współpracuje z wałem korbowym jednostki napędowej, natomiast koło masy wtórnej jest umieszczone po stronie skrzyni biegów i współpracuje ze sprzęgłem. Bardzo ważną rolę pełni tutaj łożysko, które znajduje się w kole masy pierwotnej i jednocześnie stanowi połączenie obrotowe koła masy pierwotnej i wtórnej.

Typowe usterki dwumasowego koła zamachowego

Nie ma jednoznacznych statystyk co do czasu żywotności koła dwumasowego. W niektórych przypadkach ten element jest w stanie wytrzymać nawet 250 tys. km przebiegu, w innych zaś ulegnie awarii już po przejechaniu 50 tys. km. O tym, że z kołem zamachowym dwumasowym dzieje się coś niedobrego może świadczyć m.in. charakterystyczne stuknięcie tuż po zmianie biegu, nietypowe wibracje jednostki napędowej będącej na biegu jałowym, drgania silnika podczas przyspieszania, zbyt głośna i nierówna praca silnika czy też bicie na pedale sprzęgła. Koło dwumasowe zużywa się o wiele szybciej podczas ciągłej jazdy w ruchu miejskim, a szczególnie w czasie jazdy na półsprzęgle. Jego uszkodzenie może wynikać również ze zużycia tarczy sprzęgła lub na skutek zbyt dużego zwiększenia mocy jednostki napędowej w wyniku tzw. chiptuningu silnika.

Popularni producenci koła zamachowego dwumasowego

Posiadamy tanie koła zamachowe pochodzące od sprawdzonych i godnych zaufania producentów samochodowych elementów układu przeniesienia napędu. Wszystkie oferowane części są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Jeżeli cena koła zamachowego jest dla Ciebie istotna i jednocześnie szukasz bardzo dobrej jakości części samochodowych, to nasza oferta jest idealna dla Ciebie.

Powiązane kategorie produktowe

Zapraszamy na zakupy do UCANDO. Gwarantujemy profesjonalną pomoc techniczną przy wyborze odpowiednich części, najniższe rynkowe ceny, bogaty asortyment oraz natychmiastową realizację zamówienia.

Producenci części

Popularne Marki

Dodatkowy rabat -7%
Dodatkowy rabat -7%