-10% zniżki w aplikacji. POBIERZ >>   Pokaż teraz

Czujniki i przekaźniki układów wtryskowych

20569
Producenci
Rodzaj Cześci
Strona:

 z 500

Czujnik spalania stukowego AUTOMEGA 150086210

46,56 zł
Cena za sztukę: 46,56 zł
46,56 zł
Cena za sztukę: 46,56 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140008410

168,78 zł
Cena za sztukę: 168,78 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140008410

  • Dla numeru OE: 028906461
  • Ilość biegunów: 5
  • Napięcie [V]: 12,0
Pokaż informację o produkcie
168,78 zł
Cena za sztukę: 168,78 zł
Szczegóły produktu
  • Dla numeru OE: 028906461
  • Ilość biegunów: 5
  • Napięcie [V]: 12,0

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140016910

184,30 zł
Cena za sztukę: 184,30 zł
184,30 zł
Cena za sztukę: 184,30 zł

Czujnik pozycji wałka rozrządu AUTOMEGA 150013410

46,56 zł
Cena za sztukę: 46,56 zł
46,56 zł
Cena za sztukę: 46,56 zł

Czujnik ciśnienia doładowania AUTOMEGA 150031910

48,50 zł
Cena za sztukę: 48,50 zł
48,50 zł
Cena za sztukę: 48,50 zł

Czujnik pozycji wałka rozrządu AUTOMEGA 150054510

72,75 zł
Cena za sztukę: 72,75 zł
72,75 zł
Cena za sztukę: 72,75 zł
Szczegóły produktu
  • Ilość połączeń: 3

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140011210

184,30 zł
Cena za sztukę: 184,30 zł
184,30 zł
Cena za sztukę: 184,30 zł

Czujnik ciśnienia doładowania AUTOMEGA 150032710

73,72 zł
Cena za sztukę: 73,72 zł
73,72 zł
Cena za sztukę: 73,72 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140032310

246,38 zł
Cena za sztukę: 246,38 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140032310

  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ilość połączeń: 4
Pokaż informację o produkcie
246,38 zł
Cena za sztukę: 246,38 zł
Szczegóły produktu
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ilość połączeń: 4

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140003010

211,46 zł
Cena za sztukę: 211,46 zł
211,46 zł
Cena za sztukę: 211,46 zł

Czujnik pozycji wałka rozrządu AUTOMEGA 150016210

39,77 zł
Cena za sztukę: 39,77 zł
39,77 zł
Cena za sztukę: 39,77 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140002910

194,97 zł
Cena za sztukę: 194,97 zł
194,97 zł
Cena za sztukę: 194,97 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140005110

190,12 zł
Cena za sztukę: 190,12 zł
190,12 zł
Cena za sztukę: 190,12 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140018210

209,52 zł
Cena za sztukę: 209,52 zł
209,52 zł
Cena za sztukę: 209,52 zł

Czujnik ciśnienia doładowania AUTOMEGA 150059510

63,05 zł
Cena za sztukę: 63,05 zł
63,05 zł
Cena za sztukę: 63,05 zł

Czujnik spalania stukowego AUTOMEGA 150030710

43,65 zł
Cena za sztukę: 43,65 zł
43,65 zł
Cena za sztukę: 43,65 zł
Szczegóły produktu
  • Kolor: Zielony
  • Kolor: Czarny

Sonda lambda AUTOMEGA 150090310

131,92 zł
Cena za sztukę: 131,92 zł

Sonda lambda AUTOMEGA 150090310

  • Sonda lambda: Sonda regulacyjna
Pokaż informację o produkcie
131,92 zł
Cena za sztukę: 131,92 zł
Szczegóły produktu
  • Sonda lambda: Sonda regulacyjna

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140022810

201,76 zł
Cena za sztukę: 201,76 zł
201,76 zł
Cena za sztukę: 201,76 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140011510

212,43 zł
Cena za sztukę: 212,43 zł

Przepływomierz masowy powietrza AUTOMEGA 140011510

  • Rodzaj koprusu: Z obudową
  • Ilość biegunów: 3
  • Kształt obudowy wtyczki: Prostokątny
Pokaż informację o produkcie
212,43 zł
Cena za sztukę: 212,43 zł
Szczegóły produktu
  • Rodzaj koprusu: Z obudową
  • Ilość biegunów: 3
  • Kształt obudowy wtyczki: Prostokątny

Sonda lambda AUTOMEGA 150090210

135,80 zł
Cena za sztukę: 135,80 zł
135,80 zł
Cena za sztukę: 135,80 zł
Szczegóły produktu
  • Sonda lambda: Sonda planarna

Czujniki, sterowniki i regulatory układu wtryskowego paliwa

Samochodowe układy sterowania jednostkami napędowymi dają możliwość wydajnego ustalania cyklu wtrysku paliwa oraz pozwala na jego dokładną regulację. Dzięki temu można uzyskać o wiele lepszą sprawność szczególnie silników wysokoprężnych. Sterownik układu wtryskowego dysponuje obecnie bardzo dużą mocą obliczeniową, co pomaga spełnić wciąż rosnące wymagania kierowców użytkujących silniki Diesla.

Układ zapłonowy z wtryskiem paliwa w samochodzie

Pierwszy układ zapłonowy powstał już w 1897 roku. Z kolei pierwszy system wtrysku paliwa był montowany w seryjnych samochodach dopiero od roku 1952. Lata 60. XX wieku to dynamiczny rozwój elektronicznych systemów zapłonowych, a także pojawienie się pierwszych wtrysków benzyny oraz czujników układu wtryskowego. W 1979 roku na rynek trafia system Motronic, łączący w sobie sterowanie zapłonem oraz wtrysk paliwa w jednej centralnej jednostce posiadającej czujnik wtrysku paliwa.

Wraz z upływem czasu silniki wysokoprężne stawały się coraz mocniejsze, jednocześnie zapewniając coraz mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Obecnie jednostki wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa są nadal bardzo popularne, ponieważ zapewniają wyższe ciśnienie wtrysku w porównaniu do silników z wtryskiem pośrednim. Różnica w zużyciu paliwa wynosi od 10 do 20 proc. na korzyść wtrysku bezpośredniego.

W silnikach wysokoprężnych wykorzystuje się m.in. pompę sekcyjną, pompę rozdzielaczową, wtrysk pośredni lub bezpośredni, pompowtryskiwacze czy wtryskiwacze Common Rail. W przypadku jednostek o zapłonie iskrowym może to być układ SPI (jeden wtrysk umiejscowiony w kolektorze dostarcza paliwo do wszystkich cylindrów i sterowany jest elektronicznie), układ MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa) oraz DI (wtrysk zlokalizowany w cylindrze).

Bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail

Za pracę wtryskiwaczy Common Rail odpowiada sterownik silnika. Czujniki Common Rail na podstawie odpowiednich informacji (m.in. obciążenia jednostki napędowej, temperatury cieczy chłodzącej, mocy zadanej itp.) decydują o charakterze dawki paliwa przekazywanej do silnika. Jego regulowane parametry to np. wielkość dawki, a także czas i moment wtrysku paliwa.

Czujnik ciśnienia wtrysku paliwa działa na podstawie tzw. mapy wtrysku, w której znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące prawidłowych parametrów wtryskiwaczy. Dzięki nim możliwa jest miarowa i efektywna praca jednostki napędowej. Aby jednak było to możliwe, konieczne jest kodowanie wtryskiwaczy, którego celem jest wyrównanie dawki paliwa. Wykonuje się to stosując urządzenie diagnostyczne podłączone do sterownika silnika.

Sterownik układu wtryskowego – jak działa?

Regulator ciśnienia paliwa wytwarza impulsy elektryczne, po wcześniejszym obliczeniu odpowiednich parametrów dawki benzyny. Impulsy te trafiają do cewek wtryskiwaczy i powodują otwarcie końcówek rozpylaczy. Wówczas dochodzi do wtryśnięcia paliwa wprost do komory spalania. O charakterze dawki decyduje czujnik ciśnienia wtrysku paliwa silnika, jednak odpowiednia jakość rozpylanej benzyny zależy w dużym stopniu od kształtu gniazda oraz otworu wtryskiwacza.

Popularni producenci czujników wtrysku paliwa

Zadaniem wtryskiwaczy jest precyzyjne rozpylenie odpowiedniej ilości paliwa w komorze spalania. Dawka ta jest obliczona przez sterownik układu wtryskowego silnika i powinna być odpowiednio przygotowana do konkretnego stanu roboczego danej jednostki napędowej. Pracę wtryskiwacza rozpoczyna impuls elektryczny przekazywany przez sterownik. Napięcie docierające na cewę powoduje uniesienie iglicy, natomiast po zaniku napięcia iglica zamyka otwór i jest dodatkowo dociskana przez sprężynę w gnieździe.

Inne części zamienne układów wtryskowych i gaźnikowych

Sklep UCANDO oferuje czujnik spalania stukowego w najniższej cenie rynkowej. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.

Czujniki i przekaźniki układów wtryskowych wg producenta

Dobierz Czujniki i przekaźniki układów wtryskowych do swojego auta

10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe kod TARCZEKLOCKI
10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe kod TARCZEKLOCKI