Zwykle jej nie widać. Dokładnie schowana przed wzrokiem kierowcy pracuje, aby zapewnić bezpieczeństwo jednostce napędowej. Chłodnica jest w zasadzie pozbawiona elementów ruchomych. Posiada jednak części montażowe chłodnicy, które zapewniają odpowiednie mocowanie całego układu, a tym samym i jego sprawność oraz ekonomikę użytkowania.
Jeszcze 30 lat temu dostępne były samochody całkowicie pozbawione systemu chłodzenia opartego na chłodnicy oraz medium chłodzącym. Silniki chłodzone wyłącznie powietrzem ulegały ciągłemu przegrzewaniu się, co odbijało się na ich trwałości oraz wydajności. Pamiętajmy, że tłokowy silnik spalinowy podczas spalania mieszanki paliwowo-powietrznej wytwarza dużą ilość ciepła. Jednostka napędowa pozbawiona odpowiedniego systemu chłodzenia bardzo szybko osiąga zbyt wysoką temperaturę, co grozi przegrzaniem i zatarciem silnika.
Prawidłowe działanie układu chłodzenia jest konieczne do osiągnięcia przez jednostkę napędową odpowiednich warunków pracy. Układ może mieć postać bezpośrednią lub pośrednią. Pierwsze rozwiązanie polega na chłodzeniu silnika za pomocą powietrza, które „owiewa” jednostkę na skutek pędu pojazdu lub przy pomocy wentylatora. Z kolei system pośredni bazuje na działaniu specjalnej cieczy chłodzącej. Cały układ składa się z chłodnicy, przewodów, termostatu, nagrzewnicy, czujników temperatury, pompy wymuszającej obieg cieczy, zbiornika wyrównawczego oraz wentylatora. Jednym z kluczowych elementów tego systemu jest bez sprzecznie chłodnica, czyli wymiennik ciepła. Jest ona najczęściej zbudowana w formie panelu cienkich rurek, wyposażonych w odprowadzające z nich ciepło ożebrowanie wykonane z cienkiej blachy. Ważnym elementem tutaj są części montażowe chłodnicy, zapewniające właściwe jej mocowanie.
Zazwyczaj poprzez odpowiedni uchwyt mocowania chłodnicy oraz wsporniki, chłodnica montowana jest na przodzie samochodu, przed silnikiem. Chłodnice samochodowe są tak dobierane do konstrukcji auta, aby nawet w ekstremalnych warunkach zapewniały one temperaturę medium chłodzącego poniżej punktu wrzenia. Za utrzymanie właściwej temperatury jednostki napędowej odpowiada termostat, który zamyka przepływ cieczy chłodzącej przez chłodnicę w momencie, gdy temperatura jest niższa od mniej więcej 85 stopni Celsjusza.
Chłodnice oraz mocowanie chłodnicy oleju w bardzo podobnej formie instalowane są w praktycznie wszystkich pojazdach samochodowych (auta osobowe, ciężarowe, autobusy, ciągniki, lokomotywy spalinowe), a także przy wszystkich innych silnikach spalinowych oraz stacjonarnych (sprężarki spalinowe, agregaty prądotwórcze, motopompy, itp.).
Jeżeli stosujemy się do zaleceń producenta oraz profesjonalnego mechanika odnoszących się właściwego serwisowania pojazdu, wówczas możemy być pewni długiej żywotności chłodnicy w samochodzie. Należy kontrolować również części montażowe chłodnicy, jak wsporniki, osłony i wszelkiego rodzaju mocowania.
Oferujemy dobrej jakości, wytrzymałe mocowanie chłodnicy oleju, osłony oraz wsporniki do samochodowego układu chłodzenia. Wszystkie części sprowadzamy od producentów specjalizujących się w produkcji tego typu osprzętu silnikowego. Części montażowe chłodnic w UCANDO to wysoka jakość w najniższych cenach rynkowych.
Zapraszamy do UCANDO po tanie części montażowe chłodnicy oleju. Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy i szybką realizację zamówienia.