Podwójne suche sprzęgło od Valeo jest już dostępne. Trafiło ono zarówno na rynek części zamiennych, jak i na pierwszy montaż. Podwójne suche sprzęgło marki Valeo już teraz znaleźć można w nowych samochodach marki Hyundai oraz KIA. Wraz z kompletnymi zestawami sprzęgła Valeo, na rynek trafiły także dedykowane mu koła dwumasowe, siłowniki, narzędzia montażowe raz pełne pakiety wsparcia technicznego dla warsztatów.

Podwójne suche sprzęgło od Valeo to nowa jakość na rynku części samochodowych o klasie OE

Rok 2020 to dla marki Valeo ważny moment. W kronikach firmy zapisze się jako rok wprowadzenia na rynek podwójnego suchego sprzęgła – a chodzi tu nie tylko o rynek części zamiennych (aftermarket), ale też o rynek części przeznaczonych na pierwszy montaż. To właśnie fakt wykorzystywania podwójnego suchego sprzęgła Valeo do montażu w samochodach mających dopiero opuścić taśmy montażowe pokazuje najlepiej, jak dobrej jakości jest to część. Na zastosowanie nowego sprzęgła Valeo zdecydowali się producenci aut słynący z wysokich standardów i sporych wymagań wobec części pierwszomontażowych, czyli marki KIA oraz Hyundai.

Dzięki czemu podwójne suche sprzęgło Valeo znalazło uznanie w oczach marek KIA, Hyundai i nie tylko?

Eksperci dokonujący oceny właściwości nowej propozycji marki Valeo wskazują, iż produkowane przez nią podwójne suche sprzęgło wyróżnia się następującymi cechami:

  • dużą płynnością i ciągłością podczas przyśpieszania,
  • minimalną stratą momentu obrotowego,
  • elektromechanicznym sterowaniem zmianą biegów,
  • zwiększoną wydajnością jazdy,
  • szybką zmianą biegów.

W porównaniu ze stosowaną poprzednio w samochodach marki KIA oraz Hyundai generacją 6-biegowej skrzyni biegów, nowe podwójne suche sprzęgło od Valeo zapewnia zmianę biegów szybszą o 15 proc. Wynik ten, wraz z pozostałymi zaletami tego rozwiązania, sprawił, że podwójne suche sprzęgło marki Valeo uznane zostało za doskonały przykład tego, jak prawidłowo łączyć komfort oferowany przez przekładnię automatyczną ze sprawnością typową dla skrzyń manualnych.

Jak działa podwójne suche sprzęgło i w jaki sposób doszło do stworzenia tego typu rozwiązania?

Aż trudno w to uwierzyć, ale pierwsze podwójne sprzęgło opatentowane zostało na przełomie roku 1939-1940. Musiało jednak minąć wiele lat, zanim w 1968 rozwiązaniem tym zainteresowali się inżynierowie marki Porsche. Aż do lat 90. ubiegłego wieku podwójne sprzęgła stosowane były niemal wyłącznie w motosporcie. Dopiero później rozpoczęto pracę nad zastosowaniem tego rozwiązania w zwykłych autach osobowych. Początkowo było to sprzęgło mokre i dopiero po kolejnych 5 latach (ok. 2007 roku) powstało podwójne suche sprzęgło.

Podwójne suche sprzęgło składa się z dwóch niezależnych przekładni połączonych jedną obudową. Każda z nich pracuje jak klasyczna skrzynia manualna z niezależnym sprzęgłem, lecz wszystkie procesy tego mechanizmu regulowane są automatycznie.

Ważnym efektem zastosowania podwójnego suchego sprzęgła jest m. in. zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym również emisji CO2.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Daniel Bień

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *