Rewolucja ekologiczna w motoryzacji trwa. Obecnie jej kluczowym przejawem jest wzrost produkcji samochodów z napędem hybrydowym oraz elektrycznym. Jednak na tym nie koniec. Samochody nowego typu wymagają również specjalnego rodzaju części, w tym i klocków hamulcowych. I właśnie dlatego marka TRW wypuściła na rynek model Electric Blue, czyli klocki hamulcowe przeznaczone do samochodów hybrydowych i elektrycznych. Co powinieneś o nich wiedzieć?

W jaki sposób doszło do powstania klocków hamulcowych TRW Electric Blue?

Moda na samochody hybrydowe, a następnie elektryczne, to efekt proekologicznego kierunku obranego przez największe koncerny motoryzacyjne na całym świecie. Kierunek ten został obrany przez wzgląd na oczekiwania samych klientów. Ci bowiem coraz głośniej zaczęli domagać się tego, aby kupowane przez nich samochody w jak najmniejszym stopniu zanieczyszczały środowisko naturalne.

Samochody hybrydowe oraz elektryczne, z uwagi na zastosowany w nich rodzaj napędu, są pojazdami niskoemisyjnymi, nadal jednak korzystającymi z części oraz płynów eksploatacyjnych, którym wciąż daleko do ekologii. Tak jest m. in. w przypadku olejów samochodowych czy płynów hamulcowych. Tak było też do niedawna z klockami hamulcowymi, które w standardowej wersji również nie mogły w żaden sposób uchodzić za proekologiczne. Sytuacja ta jednak uległa zmianie zaraz po tym, jak TRW wypuściło na rynek pierwsze klocki hamulcowe przeznaczone specjalnie do samochodów z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Te klocki to Electoric Blue – zupełnie nowe otwarcie w sektorze części zamiennych.

Dzięki czemu klocki hamulcowe TRW Electric Blue są tak dobrze dopasowane do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

Pojazdy z napędem hybrydowym lub elektrycznym wybierane są nie tylko ze względu na modę, ale też z uwagi na ich zalety. A ich największymi zaletami bez wątpienia są:

  • niskoemisyjność – co oznacza przede wszystkim ograniczony wpływ na środowisko naturalne,
  • komfort – zmiana napędu przekłada się wyraźnie na komfort użytkowania, bardzo mocno odczuwalny z pozycji zarówno kierowcy, jak i pasażera.

Aby obie te zalety mogły zostać należycie wykorzystane, nie mogą być w żaden sposób zakłócane np. przez zastosowanie nieodpowiednich części. Zastosowanie tradycyjnych klocków hamulcowych kłóci się z ideą pojazdu niskoemisyjnego, gdyż te wydzielają spore ilości pyłów o niekorzystnym dla środowiska naturalnego składzie, a dodatkowo mogą wywoływać nieprzyjemne drgania i hałasy. Inżynierowie TRW postanowili rozwiązać ten problem, projektując klocki uwzględniające specyfikę aut elektrycznych oraz wymagania ich posiadaczy. Tak powstały klocki hamulcowe TRW Electric Blue, które:

  • emitują znacznie mniej pyłu o szkodliwym składzie,
  • są znacznie cichsze,
  • ograniczają powstawanie drgań.

W efekcie kierowcy aut hybrydowych i elektrycznych otrzymali możliwość wyboru klocków, które w żaden sposób nie umniejszają zalet ich proekologicznych i komfortowych pojazdów, a wręcz je dodatkowo wzmacniają. I, co bardzo ważne, pokrywają niemal 100% zapotrzebowania rynku, ponieważ mogą być montowane w praktycznie każdej „hybrydzie” czy „elektryku”, jakie poruszają się po europejskich drogach.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Piotr Żaczek

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *