Aplikacja mobilna Ucando

Zdajesz sobie zapewne doskonale sprawę z tego, że olej silnikowy musisz regularnie wymieniać. Z pewnością słyszałeś też nieraz i o tym, że wymiany wymaga również płyn w skrzyni biegów. Czy jednak masz świadomość tego, jak ważna jest wymiana płynu krążącego w układzie wspomagania kierownicy. Jeśli nie, to koniecznie powinieneś przeczytać właśnie ten artykuł.

Kiedy i w jaki sposób powinieneś wymieniać płyn w układzie wspomagania kierownicy?

Aż trudno w to uwierzyć, ale cały czas niektórzy producenci samochodów starają się przekonać swoich klientów do tego, że płynu w układzie wspomagania kierownicy nie trzeba wymieniać. W ogóle. Nigdy. Nie ważne, że jest to typowy przykład płynu eksploatacyjnego i jako taki zwyczajnie się zużywa. Nie ważne też, że płyn ten nie jest niczym innym, jak olejem – mineralnym lub syntetycznym – i że podlega dokładnie takim samym procesom, jak olej silnikowy. Tak samo się grzeje, tak samo starzeje i tak samo brudzi. A dodatkowo w układzie wspomagania nie ma żadnego filtra, który zabrudzenia te mógłby wychwytywać. Jeśli dasz się przekonać tego typu producentom, z żywotnością Twojego układy kierowniczego może być naprawdę nieciekawie. Jeśli jednak postanowisz zaufać fachowcom, zaczniesz wymieniać płyn w układzie kierowniczym regularnie, co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Wymieniać, a może płukać? To zależy. Od czego?

  • Jeśli płyn w Twoim układzie wspomagania kierownicy ma za sobą nie więcej niż 100 tys. km lub też jeśli wymieniasz go regularnie, płukanie układu nie powinno być potrzebne.
  • Jeśli jednak jeździsz na tym samym płynie w układzie wspomagania od niepamiętnych czasów lub też kupiłeś auto używane i nie masz pewności, co robił z nim jego poprzedni właściciel, płukanie całego układu będzie po prostu konieczne.

Często dopiero po takim przepłukaniu układu wspomagania kierownicy widać, jaka maź krążyła w jego przewodach. Czasem po prostu nie sposób rozpoznać nawet, jakiego koloru był używany w nim płyn. Czy to ważne? Owszem, ponieważ przy dobieraniu płynu do układu wspomagania należy kierować się właśnie przede wszystkim kolorem.

Jakiego typu płynu musisz używać do układu wspomagania kierownicy?

Płyny do układu wspomagania kierownicy, dostępne na rynku części zamiennych, w tym również w naszym sklepie – Ucando.pl, dzielą się przede wszystkim na dwa kolory:

  • zielony płyn do układu wspomagania kierownicy,
  • czerwony płyn do układu wspomagania kierownicy.
Typ płynu do układu wspomagania kierownicy

Najważniejsze, o czym musisz pamiętać, to to, że tych dwóch rodzajów (kolorów) płynów w żadnym razie nie wolno ze sobą mieszać. Dlaczego? Ponieważ po wymieszaniu wchodzą ze sobą w reakcję chemiczną, która prowadzi do powstania lekko tylko płynnej papki. Właściwości takiej mieszanki sprawiają, że nie można używać jej w układzie wspomagania.

Płynów o różnych kolorach nie można mieszać, ale możne je sobą wzajemnie zastępować. Wprawdzie najlepszym rozwiązaniem jest używanie tego koloru płynu, jaki zalecił producent auta, jednak zmiana na inny kolor również jest możliwa (choć niekoniecznie zalecana). Możliwa jest również zamiana płynu (oleju) wyprodukowanego na bazie mineralnej na płyn syntetyczny i odwrotnie. I żadnych negatywnych skutków to nie przyniesie.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Piotr Żaczek

2 Komentarze

  1. Jeśli można chciałem zapytać autora treści, jakie są pierwsze oznaki tego, że należy wymienić płyn wspomagania układu kierowniczego? Pytam ponieważ niedawno kupiłem używany samochód i trafiłem właśnie na ten artykuł. Nie chciałbym sytuacji, że coś się wydarzy z moim układem kierowniczym. Powiem szczerze nawet nie wiedziałem, że taki płyn należy wymieniać.
    Będę bardzo wdzięczny za odwiedź w komentarzu.

    Odpowiedz

  2. Bardzo ciekawe jakie korzyści z takich działań mają producenci, bo nie wierzę że żadnych. Typowe żerowanie na klientach, fajnie że ktoś o tym pisze, jak autor napisał nawet nie wiedziałem że taki płyn należy wymieniać. A to że nie wolno ich ze sobą mieszkać to już w ogóle informacja, o której nie miałem pojęcia. Dziękuję!

    Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *