Południowokoreański koncern motoryzacyjny KIA Motors Corporation zmienia swoją nazwę i logo. Jednak zmiany, jakie zapowiedzieli szefowie tego azjatyckiego giganta, nie będą jedynie kosmetyczne. Fani tej marki już wkrótce mogą spodziewać się zupełnie nowej polityki produkcyjnej, w tym również nowej serii aut. Czy zapoczątkowane przez KIA zmiany obejmą również inne koncerny samochodowe?

Jak i dlaczego zmienia się logo marki KIA?

Kilka tygodni temu szefowie korporacji KIA, podczas prowadzonej na żywo relacji z siedziby swojej firmy, zapowiedzieli rebranding marki. Jedną z zmian współtworzących cały proces jest zmiana logo KIA. Doskonale wszystkim znane i rozpoznawalne logo przeszło pewne przeobrażenie, które ma odpowiadać nowej polityce firmy i nowym, wyznaczonym sobie celom.

Nowe logo KIA przez jego twórców interpretowane jest w sposób następujący:

  • 3 tworzące go pionowe, symetryczne linie, oddają pewność marki, wobec czekającej ją przyszłości,
  • 2 linie pochylone, współtworzące litery „K” oraz „A”, to odwzorowanie linii wykresów wskazujących na stały wzrost. Ten właśnie wzrost ma być udziałem marki, ale przede wszystkim jej użytkowników.

Projektanci logo zmienili także fonty oraz kolory w nim występujące. Tradycyjną czerń i beli zastąpią teraz kolory opisane jako midnight black i polar white, czyli głęboki granat oraz lekko błękitnawa biel.

Zmiana logo to jeden z najbardziej widocznych elementów rebrandingu marki KIA. Drugim jest zmiana nazwy całej korporacji. Obecnie nie jest to już KIA Motors Corporation, a po prostu KIA. Jednak obie te zmiany mają na celu znacznie więcej, niż zwykłą kosmetykę. Zapowiadany rebranding oznacza tak naprawdę głęboką rewolucję w polityce tej południowokoreańskiej firmy. Czego możemy się spodziewać?

Czy nowe logo marki KIA to zapowiedź większych zmian?

Zdecydowanie tak. I będą to zmiany naprawdę ciekawe. Za zmianą logo oraz nazwy korporacji podąża nowe podejście do polityki produkcyjnej i marketingowej firmy. Jednymi z ciekawszych zapowiedzi, jakie mogliśmy usłyszeć, były:

  • skupienie na użytkowniku – marka KIA ma niejako „kręcić się” wokół swoich odbiorców. Wszystkie jej działania, cały proces projektowania i produkcji ma być nastawiony na jeden cel, jakim jest spełnianie wymagań i oczekiwań klientów;
  • kierunek „nowoczesność” – rebranding marki KIA to zapowiedź głębokich zmian w planach i kierunku obranego przez koncern. Widać wyraźnie, a słowa szefów firmy tylko to potwierdzają, że przyszłością KIA mają być samochody elektryczne nowej generacji.

Jednym z elementów prezentacji nowego logo marki KIA była zapowiedź nowej serii samochodów, mających ukazywać się pod nazwami modeli od EV 1 do EV 9. EV to skrót od electric vehicle, co wyraźnie wskazuje na to, z jakiego typu samochodami będziemy mieć do czynienia.

Jak należy rozumieć zapowiedzi szefów koncernu KIA?

Nie ma przypadku w czasie, w jakim nastąpił rebranding marki KIA, tak jak nie ma przypadku w kierunek, jaki firma obrała. Korea Południowa to drugi po Tajwanie największy producent układów scalonych niezbędnych w nowoczesnej motoryzacji. To także miejsce wytwarzania doskonałych podzespołów do produkcji napędów elektrycznych oraz oprogramowania samochodowego. Jest więcej niż pewne, iż nowe logo KIA to zapowiedź dążeń do wyprzedzenia europejskiej konkurencji w momencie, kiedy ta przeżywa najtrudniejsze chwile. Być może za 20-30 lat to właśnie Azja, nie Europa, stanie się absolutnym centrum światowej motoryzacji.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Piotr Żaczek

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *