Aplikacja mobilna Ucando

Jeszcze 20-30 lat temu konserwacja podwozia była jedną z najpopularniejszych usług przeprowadzanych przez mechaników nie tylko w używanych, ale i w zupełnie nowych samochodach. Obecnie konserwacja podwozia straciła nieco na znaczeniu, nadal jednak mamy do czynienia z sytuacjami, kiedy po prostu trzeba ją przeprowadzić. Co to za sytuacje?

Kupuj środki do konserwacji samochodu w Ucando.pl

Do -40% taniej, z darmową dostawą 24h kurierem. Bezproblemowe wymiany i zwrot części w ciągu 30 dni

Kiedy konserwacja podwozia jest po prostu koniecznością?

Czasy, kiedy trudno było myśleć o eksploatacji nowego samochodu bez przeprowadzenia w nim gruntownej konserwacji podwozia, minęły nieodwołalnie. Przez ostatnie 20-30 lat wiele zmieniło się w produkcji aut, w tym i w produkcji wszystkich elementów metalowych. Powszechne używanie blachy ocynkowanej znacznie uodporniło samochody na efekty korozji. Wydłużył się też czas trwałości podwozia, czyli oczekiwanie na moment, w którym pojawia się  pierwsza, groźna rdza. Nadal jednak mamy do czynienia z trzema podstawowymi przypadkami skłaniającymi do natychmiastowego przeprowadzenia gruntownej konserwacji podwozia.

W autach kilkuletnich kontrola stanu podwozia powinna być przeprowadzona regularnie, przynajmniej raz w roku. Najlepiej zaraz po zimie, podczas wiosennego, gruntownego mycia samochodu. Jeśli podczas takiego przeglądu wyjdą na jaw wyraźne, ciemne plamy rdzy, konserwację podwozia należy przeprowadzać jak najszybciej. Podobnie rzecz ma się w przypadku aut terenowych, ciężarowych oraz dostawczych. Ponieważ co do zasady ich eksploatacja przebiega z reguły w trudniejszych warunkach niż ma to miejsce w przypadku aut osobowych, samochody te powinny być regularnie sprawdzane pod kątem stanu podwozia, a i samej konserwacji dokonuje w nich dużo częściej.

Trzecim przypadkiem, w którym konserwacja podwozia bywa konieczna, jest uszkodzenie mechaniczne metalowych elementów podwozia. Uszkodzenie oraz jego naprawa zwykle niszczą lub co najmniej osłabiają powłokę cynkową, a to stanowi doskonałą bazę dla szybko pojawiającej się korozji.

Ile zapłacisz za gruntowną konserwację podwozia w swoim aucie?

Jeśli czujesz się na siłach i dysponujesz np. własnym kanałem w garażu, całą konserwację podwozia swojego auta możesz przeprowadzić samodzielnie. Nie jest to nic szczególnie skomplikowanego, za to z całą pewnością wymaga nawet kilku dni pracy. Wymaga też odpowiednich warunków, gdyż taką kompleksową konserwację powinno się przeprowadzać wyłącznie „na sucho”, czyli co najmniej po kilku słonecznych dniach bez deszczu czy innej styczności auta z wilgocią.

Przeprowadzając konserwację podwozia samodzielnie, oprócz czasu, będziesz potrzebował także podstawowych narzędzi oraz kilku specjalnych środków. Za środki, narzędzia oraz odzież ochronną z dobrego sklepu zapłacisz ok. 400 zł. Więcej, jeśli sięgniesz po środki z naprawdę wysokiej półki. Zlecając konserwację w warsztacie, możesz trafić na oferty porównywalne lub nawet niższe (z tych lepiej nie korzystać), a także na ceny od 800 do 1200 zł. Koszt tych droższych ofert jest wprawdzie niemały, ale przynajmniej możesz mieć (niemal całkowitą) pewność, że konserwacja Twojego auta zostanie przeprowadzona właściwie i w pełni profesjonalnie, a tym samym że nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Grzegorz Kinczewski

  1. Świadomość ludzi odnośnie konwersacji podwozia jest na porażająco niskim poziomie – sporo nawet nie pokusi się o to, aby na myjni bezdotykowe wymyć trochę podwozie z całej zalegającej tam soli z błotem. Może więc ten wpis otworzy oczy przynajmniej części z nich.

    Odpowiedz

  2. Jeśli ktoś ma czas i możliwości, warto jak najbardziej przeprowadzić konserwację samemu – w internecie jest sporo poradników, które krok po kroku przeprowadzą przez cały proces. Jeśli jednak ktoś nie czuje się na siłach, lepiej zlecić to w warsztacie – koszt będzie większy, ale to i tak promil kosztów, które pojawić się mogą na niezabezpieczonym aucie po zimie.

    Odpowiedz

  3. Ja bym się nie zdecydował na konserwację samodzielnie bo nie mam do tego warunków. Wiadomo, ze trzeba wejść na kanał lub mieć jakiś najazd, żeby to zrobić. U mnie w okolicy jest jeden facet, który sie tym zajmuje. Jest dość tani bo bierze coś około 800 zł, ale terminy ma na pół roku.. Muszę się w końcu zapisać bo już w tym roku miałem zrobić konserwacje, ale przed zimą nie znalazłem zakładu, który jeszcze to zrobi. W takich wypadkach warto korzystać z usług osób, które zrobią to dobrze

    Odpowiedz

    1. Z własnego doświadczenia wiem że konserwacja auta ma sens tylko w przypadku młodych autwartych spora sumę. Dobra konserwacja z rozbieraniem auta od spodu to kilka tysięcy. Wszystkie konserwację po 500 1000 1500 zł są nic nie warte. Nikt nie będzie brudził się pod autem za taką sumę. Konserwację mechanicy kładą wtedy na niedoszyszczone elementy co tylko pogarsza sprawę. W starszych autach lepiej eego nie dotykać. Dojezdzic rude auto i na zlom. Nawet jak dobrze zakonserwujemy stare auto za chwilę będą że srarosci pojawiać się inne Usterki. Jeżdżę młodszymi i starszymi autami. W starszych autach połowa Usterki to nie fe efekt niedbalstwa a starości zużycia materiału. Nie warto. Chyba że jakiś zabytek.

      Odpowiedz

  4. Mirosław 04/04/2020 o 11:54

    O i takiego porównania było mi trzeba. Fakt, że nosiło mnie na samodzielne przeprowadzenie konserwacji, ale jedyne czym teraz dysponuje to trochę więcej wolnego czasu. Nie mam natomiast żadnego doświadczenia, ani warunków, więc chyba lepiej poszukać do tego jakiegoś sprawdzonego i niedrogiego mechanika.

    Odpowiedz

  5. Przeprowadzam konserwacje podwozi itp. Koszt 1500. Niby nic ale najpierw po rozebraniu doszczetnie podwozia pozniej piaskuje korundem nie piaskiem kwarcowym ktory jest ble i nie zdrowy. Nie ma nic rdzy po tym zabiegu. Pozniej specjalbe preparaty i po 3 dniach auto do odbioru. Material 600zl plus prad bo kompresor 11kw troche bierze. Zadne auto po 5 latach nie wrocilo na poprawki.

    Odpowiedz

    1. Odezwij się do mnie jak możesz martex071991@gmail

      Odpowiedz

    2. Witam, a ja zamierzam przeprowadzić konserwację podwozia samemu jak i oczywiście profili zamkniętych.Wielu
      ” specjalistów “jest dookoła, którzy zedrą z was jak z psa. Środki można kupić na allegro. Koszt przy obecnych czasach myślę, że w 150 zł za same materiały się zmieścicie.

      Radość z tego ogromna, że zrobiłem sam, że potrafię itp to człowieka cieszy. Wystarczy ładna pogoda ważne, by sucha i do dzieła.

      Odpowiedz

      1. za 150zł to można co najwyżej gume na pendzel kupić

        Odpowiedz

    3. Witaj

      ….Jestem zainteresowany konserwacją osobowego.
      Proszę o kontakt na: [email protected].

      pozdrawiam

      Andrzej

      Odpowiedz

    4. Podaj namiary na twój zakład

      Odpowiedz

    5. KJestem zainteresowany konserwacja samochodu.Proszeno adres, telefon

      Odpowiedz

    6. podaj proszę jakiś namiar: [email protected]
      dzięki

      Odpowiedz

  6. Szary człek 10/10/2021 o 8:45

    Brednie. Konserwuję podwozia i widzę jak są zabezpieczane, nie jest wcale rzadkością, że auta już po kilku latach już mają pełno korozji.

    Odpowiedz

  7. Cześć. W jakim mieście działasz? Podaj adres. Dzieki

    Odpowiedz

  8. Sławomir 05/06/2022 o 9:30

    Witam,pojechałem na konserwację podwozia. Czy usługa powinna obejmować konserwację tzw. wózka? W warsztacie otrzymałem info,że nie konserwuje się ruchomych elementów podwozia. Diagnosta ze stacji uważa, że ten wózek powinien być też zakonserwowany… dziękuję za podpowiedź

    Odpowiedz

    1. Wózków jezdnych się nie konserwuje, podobnie wahaczy i innych elementów zawieszenia. Można je ewentualnie zdemontować, wypiaskować i pomalować proszkowo. Po nałożeniu masy bitumicznej czy też poliuretanu na takie elementy nie będzie można zauważyć ewentualnych nadpęknięć, które mogą się na nich z czasem pojawić. Diagnosta powinien wiedzieć takie rzeczy a zamiast tego gada głupoty.

      Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *