Aplikacja mobilna Ucando

Pośpiech, nieuwaga i związane z tym konsekwencje dotykają również kierowców. Nie tylko na drogach, ale i w garażu. Skutkiem tego są niewiarygodne, ale ciągle powtarzające się błędy podczas uzupełniania poziomu jakiegoś płynu eksploatacyjnego. Co się stanie, jeśli pomylisz zbiorniczki i wlejesz odpowiedni płyn do nieodpowiedniego układu? Jak powinieneś postąpić w takiej sytuacji?

Płyn do spryskiwaczy wymieszany z innym płynem eksploatacyjnym. Jak powinieneś zareagować?

Jeśli chodzi o uzupełnianie poziomu płynów eksploatacyjnych, statystyki warsztatowe pokazują jasno, że najczęściej mylimy się podczas tej czynności, którą wykonujemy najczęściej. Nieraz wręcz rutynowo. Czynnością tą jest uzupełnianie płynu do spryskiwaczy, który niektórym kierowcom zdarzyło się już w roztargnieniu wlać chyba do każdego możliwego zbiorniczka znajdującego się pod maską ich samochodu. Poza tym właściwym. Jakie są konsekwencje takiej pomyłki? Jak powinieneś postąpić, gdy i Tobie przydarzy się coś podobnego?

  • Wlałeś płyn do spryskiwaczy do zbiorniczka z płynem hamulcowym? Katastrofa! Choć nie do naprawienia. Jeśli jakikolwiek inny płyn zostanie zmieszany z płynem hamulcowym, auto nie ma prawa ruszyć z miejsca. Mało tego, cały płyn hamulcowy powinien zostać wymieniony na nowy. Samo odsysanie dolanego przez pomyłkę płynu to za mało. Nawet najmniejsza ilość mieszanki, która zawsze przy takiej okazji powstanie, będzie niebezpieczna.
  • Wlałeś płyn do spryskiwaczy do układu wspomagania? Czeka Cię podobna procedura do wyżej opisanej. Jazda na takiej mieszance jest co najmniej mocno ryzykowna i grozi uszkodzeniem bardzo kosztownych części układu. Układ powinien zostać przepłukany, a powstała mieszanka zastąpiona jak najszybciej odpowiednim płynem.
  • Wlałeś płyn do spryskiwaczy do układu smarowania? Jeszcze większa katastrofa! Nadal jednak możesz uratować sytuację. W jaki sposób? Nie uruchamiaj silnika. Cały olej należy dokładnie spuścić, układ smarowania poddać czyszczeniu, a następnie zalać nowym, czystym olejem silnikowym.

Czy to wszystkie pomyłki, jakie udało się niektórym kierowcom popełnić? Absolutnie nie! Do układu smarowania trafia bowiem nie tylko płyn do spryskiwaczy, ale i płyn do chłodnic. Co z tego wynika?

Mieszanka wybuchowa płynu chłodniczego z olejem lub płynem do wspomagania? Jak ratować sytuację?

Zanieczyszczenie oleju silnikowego jakimkolwiek innym płynem samochodowym to bardzo zła wiadomość. Oprócz najczęściej przez pomyłkę wlewanego do układu smarowania płynu do spryskiwaczy, zdarzały się już przypadki dolewania do oleju płynu:

  • chłodniczego
  • lub płynu do układu wspomagania.

W obu przypadkach dalsza jazda jest wykluczona. Zbyt wielkie zachodzi ryzyko poważnym komplikacji. Tak jak w przypadku opisanym powyżej, najlepszym rozwiązaniem jest spuszczenie całego zanieczyszczonego oleju, przepłukanie układu i zalanie go nowym, czystym olejem.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Dominik Kakietek

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.