Aplikacja mobilna Ucando

Diagnostyczny kod usterki P0016 jest ogólnym kodem OBD-II informującym, że czujnik położenia wałka rozrządu w banku 1 nie jest skorelowany z sygnałem czujnika położenia wału korbowego. Kod P0016 może być spowodowany wibracjami lub wysoką temperaturą czujnika wałka rozrządu w banku 1. Jeśli wielokrotne próby znalezienia usterki nie przynoszą żadnych efektów w postaci zweryfikowania kodu, wówczas należy podejrzewać uszkodzenie czujnika wałka rozrządu.

Kod błędu P0016:

  • Kod DTC (Diagnostic Trouble Code): P0016.
  • Kod szesnastkowy (Hexadecimal Code): 0016.
  • Układ (obszar pojazdu): układ napędowy.
  • Położenie wału korbowego / wałka rozrządu, korelacja A czujnika 1. Rzędu.
  • Czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu.
  • P0016 – Pozycja wału korbowego – korelacja pozycji wałka rozrządu (bank 1 czujnik A)
  • Marka pojazdu: wszystkie.

Czujnik położenia wałka rozrządu (EMP) jest odpowiedzialny za określanie położenia wałka/wałków rozrządu. Zebrane informacje przekazuje on do modułu sterującego układu napędowego (ECM), który następnie wykorzystuje je do prawidłowego sterowania wtryskiwaczami paliwa, a w niektórych aplikacjach również do pomiaru zapłonu.

Jak poważny jest kod P0016?

  • Jednostka napędowa może pracować nieregularnie. Mogą również pojawić się problemy z jej uruchomieniem.
  • Mogą pojawić się problemy z napinaczami lub prowadnicami łańcucha rozrządu, co może skutkować uszkodzeniem silnika, jeżeli zawory zaczną uderzać w tłoki.
  • Dłuższa jazda samochodem z uszkodzonym rozrządem może spowodować inne groźne uszkodzenia wewnętrzne silnika.

Lokalizacja czujnika położenia wałka rozrządu

Najczęściej czujniki położenia wałka rozrządu znajdują się w pokrywie zaworu lub na niej, aby położone były one w bliskim sąsiedztwie pierścienia reluktancyjnego. Często zdarza się również, że czujniki zlokalizowane są na wałku/wałkach) rozrządu. Z kolei czujniki położenia wału korbowego mogą być umieszczone na kole pasowym wału korbowego (zwanym także stabilizatorem harmonicznym), kole zamachowym (płytce giętkiej) lub na pompie paliwa w przypadku niektórych jednostek wysokoprężnych.

Objawy kodu P0016

  • Podświetlenie lampki awarii (MIL)
  • Obniżona wydajność jednostki napędowej.
  • Trudności z uruchomieniem silnika.
  • Jednostka napędowa może zacząć wydawać charakterystyczny grzechoczący dźwięk, co zazwyczaj wskazuje na uszkodzenie pierścienia tonowego.
  • Uruchomiony silnik pracuje w sposób nieregularny.

Przyczyny kodu P0016

  • Rozciągnięty łańcuch rozrządu / uszkodzony pasek rozrządu z powodu zużycia
  • Niewspółosiowość paska rozrządu / łańcucha
  • Poślizg / pęknięcie pierścienia na wale korbowym
  • Poślizg / pęknięcie pierścienia na wałku rozrządu
  • Uszkodzone okablowanie czujnika korby / krzywki
  • Uszkodzony napinacz łańcucha
  • Rozrząd wałka rozrządu jest przesunięty, ponieważ łańcuch rozrządu ma przeskoczone zęby.
  • Przesuwnik wałka rozrządu nie jest we właściwym położeniu.
  • Przepływ oleju do fazownika jest utrudniony przez niewłaściwą lepkość oleju lub częściowo zatkane kanały.
  • Zawór regulacyjny oleju (OCV) ma ograniczenie w filtrze OCV.

Występowanie kodu błędu P0016

Błąd P0016 występuje w takich modelach aut, jak: Abarth, Acura, Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cupra, Dacia, Daewoo, Daewoo / FSO, Daihatsu, Dodge, Ds Eagle, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hummer, Hyundai, Infiniti, Innocenti, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Mini, Mitsubishi, Moskwicz, Nissan, Oldsmobile, Opel, Peugeot, Plymouth, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Tata, Tesla, Toyota, Trabant, UAZ, Volkswagen, Volvo, Wartburg, Yugo.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Piotr Żaczek

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.