DTEC to najnowsza odsłona klocków hamulcowych produkowanych przez bardzo popularną markę TRW. Technologia, według której powstają tego typu klocki, uznawana jest obecnie za najdoskonalszą, przynajmniej jeśli chodzi o klocki hamulcowe do samochodów osobowych. Jakie zalety posiada to nowe rozwiązanie. W jaki sposób klocki hamulcowe DTEC przewyższają swoich poprzedników i dlaczego powinieneś postawić właśnie na nie?

Jakie zalety posiadają klocki hamulcowe DTEC od marki TRW?

Wbrew temu, co ciągle sądzi całkiem spora część kierowców, technologia produkcji klocków hamulcowych podlega ciągłym zmianom. I nie chodzi tu jedynie o wprowadzenie na rynek sprawdzanych wcześniej w motosporcie klocków ceramicznych. Również standardowe klocki uległy już wielokrotnym udoskonaleniom. Ich najnowszą odsłoną są klocki DTEC od TRW. Choć trudno w to uwierzyć, klocki te powstały właśnie na bazie doskonale nam wszystkim znanych standardowych klocków hamulcowych, używających mieszanek ciernych o dużej zawartości różnych metali. Jednak DTEC to nie tylko nowa technologia, ale i nowa jakość. W jaki sposób jakość ta się przejawia?

Podstawowymi zaletami klocków hamulcowych DTEC od TRW są:

  • znacząco zmniejszona emisja pyłów – aż o 45% w stosunku do klasycznych klocków,
  • wyraźnie zmniejszona ilość metali w mieszance ciernej,
  • poprawiona efektywność – klocki hamulcowe DTEC skracają drogę hamowania nawet o 7 metrów!

Bardzo ważną zaletą klocków DTEC jest również powłoka COTEC, czyli rozwiązanie sprawdzone już we wcześniejszych modelach klocków TRW. Dzięki tej właśnie powłoce klocki hamulcowe DTEC nie cierpią z powodu obniżonej efektywności w okresie tzw. docierania się, czyli do czasu, kiedy ich wierzchnia warstwa dopasuje się idealnie do powierzchni tarczy.

Czym różnią się klocki wykonane w technologii DTEC od standardowych?

Już na podstawie wymienionych wyżej zalet można wyciągnąć wnioski na temat różnic, pomiędzy klockami hamulcowymi wykonywanymi w technologii DTEC, a klasycznymi klockami. Efekt dokładniejszego porównania obu tych modeli przyniósłby nam zawsze ten sam efekt, czyli:

  • mniejsze zapylenie felg i nadkoli – klocki standardowe brudzą szybko i mocno, gdy tymczasem klocki DTEC wydzielają niemal o połowę mniej pyłów;
  • wyraźne ograniczenie ryzyka korozji felg oraz sąsiadujących z kołami elementów karoserii – duża zawartość metali w klasycznych mieszankach ciernych to spory problem dla kierowców. Metale te wraz z pyłem osiadają na felgach, nadkolach, a nawet dalej i przy najmniejszej domieszce wilgoci momentalnie wywołują proces korozji każdej metalowej powierzchni, na którą opadną. W przypadku klocków DTEC zagrożenie korozją zostało zredukowane zarówno poprzez znacząco mniejsze pylenie, jak i poważne ograniczenie zawartości metal w mieszance ciernej;
  • poprawa komfortu jazdy – w zestawieniu z klockami standardowymi, klocki hamulcowe DTEC zapewniają nie tylko większe bezpieczeństwo, ale i większą przyjemność z jazdy. Widać to najlepiej na przykładzie emisji drgań i powodowanych przez nie hałasów. DTEC to klocki wyjątkowo ciche.

Jak widać, klocki hamulcowe DTEC od TRW to nowa jakość i pod wieloma względami prawdziwy lider w swojej kategorii. Całkiem możliwe, że ich dominacja na rynku potrwa naprawdę długo.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Daniel Bień

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *