Aplikacja mobilna Ucando

Przekładnia kierownicza, czyli inaczej maglownica, to jeden z ważniejszych elementów układu kierowniczego i jednocześnie całego zawieszenia. Ten dość prosty w działaniu podzespół śni się po nocach wielu kierowcom, którzy wiedzą doskonale, z jakim kosztem wiąże się jego naprawa. A kiedy i dlaczego taka naprawa bywa konieczna? I czy lepszym rozwiązaniem jest regeneracja, czy od razu wymiana maglownicy?

Dlaczego maglownica ulega uszkodzeniu? Jakie objawy daje uszkodzona przekładnia kierownicza?

Przekładnia kierownicza, choć na ogół bardzo trwała, nie jest podzespołem wiecznym. W dłuższej perspektywie należałoby ją wręcz uznać za część eksploatacyjną, ponieważ długotrwałe używanie samochodu niemal w 100% przypadków kończy się uszkodzeniem maglownicy – na tyle poważnym, że interwencja mechanika (o ile sam nie jesteś w tanie sobie z tym poradzić) staje się nieodzowna.

Głównymi i jednocześnie najpoważniejszymi przyczynami uszkodzeń eksploatacyjnych maglownicy są:

  • Naturalne zużycie materiału na skutek długotrwałego użytkowania – z biegiem lat każdy kilometr nierównej drogi, każda dziura w jezdni, każdy krawężnik itd. przyczynia się do wyrabiania się zębów na listwie oraz na rozdzielniku maglownicy. Do wyrobienia tego dochodzi niemal bez wyjątku w tej części listwy, która odpowiada za jazdę na wprost.
  • Korozja – jeśli do listwy przekładni kierowniczej dostaje się wilgotne powietrze lub woda, z czasem pojawi się tam również korozja. A gdy korozja zaatakuje listwę, kwestią czasu i to raczej niedługiego jest uszkodzenie listwy w stopniu uniemożliwiającym dalsze użytkowanie maglownicy.

Gdy dochodzi do uszkodzenia maglownicy, pojawiają się charakterystyczne luzy na kierownicy oraz słyszalne dobrze stuki. Są to objawy zapowiadające koniec życia przekładni i lepiej reagować na nie jak najprędzej.

Co można zrobić w przypadku uszkodzonej maglownicy? Czy warto ją naprawiać, regenerować, czy od razu kupić nową?

Uszkodzenie maglownicy to zła wiadomość dla każdego kierowcy. Jeśli coś takiego przydarzyło się i w Twoim aucie, masz 3 następujące możliwości:

  1. regeneracja maglownicy – w zasadzie chodzi tu o oddanie swojej starej maglownicy w ramach rozliczenia, przy kupnie już zregenerowanej;
  2. kupno używanej maglownicy – rzecz jasna chodzi tu o kupno używanej, ale sprawnej przekładni kierowniczej (przynajmniej tak powinno to zawsze wyglądać w idealnym świecie);
  3. kupno nowej maglownicy – i tu masz do wyboru albo kupno nowego zamiennika (tańsza opcja za kilkaset, do tysiąca złotych), albo kupno oryginalnej maglownicy przeznaczonej na pierwszy montaż (droższa opcja, nawet za kilka tysięcy).

Z tych 3 możliwości najbardziej ryzykowne jest kupno maglownicy używanej. Tu nigdy nie wiesz, co dostaniesz, bez względu na to, ile za nią zapłacisz. Lepszym rozwiązaniem będzie kupno maglownicy regenerowanej, jednak zdecydowanie najlepszym wyjściem jest kupno maglownicy nowej. Kupno nowej maglownicy powinieneś rozważyć szczególnie wtedy, gdy zależy Ci na posiadanym aucie i wiążesz z nim jeszcze swoją przyszłość.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Daniel Bień

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *