Rekordy sprzedaży
Toyota
Nieoficjalny rekord w światowej sprzedaży jednego modelu samochodu dzierży Toyota. Od 1966 roku fabryki opuściło ponad 40 milionów modelu Corolla (próg 40 milionów osiągnięto w lipcu 2013 roku), ale… nie wszyscy uznają to za wartościowy rekord sprzedaży. Po drodze pojawiło się aż jedenaście generacji popularnego kompaktu, z tak dużymi różnicami konstrukcyjnymi, jak chociażby napęd: w pierwszych generacjach na tylną, od piątej generacji większość modeli miała już napęd na przód.
Volkswagen
Inaczej wygląda historia Volkswagena „Garbusa”, któremu Corolla odebrała teoretyczną palmę pierwszeństwa. Oficjalnie na drogi w latach 1938-1997 wyjechało 21.529.464 sztuk, a w tym czasie wprowadzano jedynie zmiany kosmetyczne. Niemieckie auto odebrało rekord poczciwemu Fordowi T, który w latach 1908-1927 wyjechał z fabryk w liczbie 16,5 miliona sztuk.
Łada
Co ciekawe, wśród samochodów, które w swojej historii nie przeszły żadnej poważnej modyfikacji w projekcie, w ścisłej światowej czołówce znajduje się poczciwa Łada. Klasyczny model oparty na licencji Fiata 124, produkowany w Togliatti – miasta nazwanego na cześć włoskiego komunisty Palmira Togliattiego – trafił na rynek w liczbie ponad 20 milionów sztuk. Wszystkie oparte na jednakowej filozofii technicznej.
Fiat 126p
Na polskim rynku rekordzistą jest oczywiście Fiat 126p. W latach 1973-2000 fabrykę w Tychach opuściło 3,3 miliona „Maluchów”. Po doliczeniu aut wyprodukowanych we Włoszech i Austrii, na drogi wyjechało prawie 4,7 miliona tych aut.
Ciekawy wpis, od razu przywołuje wspomnienia, gdy na drodze, co drugi samochód to był Maluch. To były czasy… Pozdrawiam!