Aplikacja mobilna Ucando

P2237 to ogólny diagnostyczny kod usterki (DTC) odnoszący się do wielu samochodów z grupy OBD-II, czyli wyprodukowanych w 1996 r. i nowszych, i może dotyczyć m.in. auta marki Mazda, VW, Acura, Kia, Toyota, BMW, Peugeot, Lexus, Audi. Diagnostyka i naprawa tej usterki mogą się różnić w zależności od roku produkcji, marki, modelu oraz przekładni konkretnego samochodu.

Kod błędu P2237:

  • Kod DTC (Diagnostic Trouble Code): P2237.
  • Kod szesnastkowy (Hexadecimal Code): 2237.
  • Kod dziesiętny (Decimal Code): 8759.
  • Układ (obszar pojazdu): układ napędowy.
  • Kategoria kodu (zakres): P0XXX – P3XXX.
  • Typ kodu: charakterystyczny dla indywidualnych producentów.
  • Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) – obwód wtryskiwacza.
  • Marka pojazdu: wszystkie.

Opis kodu błędu: Grzałka sondy lambda (H028) 1, rząd 1, dodatnia kontrola prądu – przerwa w obwodzie / – przerwa w obwodzie / brak sygnału

„Kody DTC P2237 00 i P2238 00 są kodami DTC typu B.”

Moduł PCM, czujnik tlenu oraz sonda HO2S

Kod P2237 zazwyczaj sygnalizuje, że ​​moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył niezgodność dodatniego prądu w górnym czujniku tlenu (O2) bloku silnika numer jeden. Bank pierwszy to grupa jednostek zawierająca cylinder numer jeden. Czujnik 1 wskazuje czujnik górny (wstępny). Obwód sterowania prądem dodatnim jest obwodem niskiego napięcia.

Moduł PCM opiera się na danych wejściowych z podgrzewanych sond lambda (HO2S), które wykorzystuje do monitorowania zawartości tlenu w spalinach dla każdego zespołu silnika, a także do kontrolowania sprawności katalizatora.

Czujniki tlenu to tak naprawdę czujnik wykonany z tlenku cyrkonu umieszczonego pośrodku wentylowanej obudowy stalowej oraz małe platynowe elektrody przylutowane pomiędzy czujnikiem a przewodami w złączu wiązki sondy lambda. Złącze wiązki czujnika O2 łączy się z siecią sterownika (CAN), która łączy wiązkę czujnika tlenu ze złączem PCM.

Każda podgrzewana sonda HO2S posiada gwinty (lub kołki) w rurze wydechowej lub kolektorze. Jest ona montowana w taki sposób, aby element czujnikowy był zlokalizowany jak najbliżej środka rury. Spaliny trafiają do sondy lambda przez specjalnie zaprojektowane otwory wentylacyjne znajdujące się w stalowej obudowie i wirują wokół elementu czujnika. Powietrze przelatujące przez druciane wnęki w obudowie czujnika napełnia niewielką komorę pośrodku czujnika. Skumulowane z ten sposób i ogrzane powietrze sprawia, że jony tlenu wytwarzają energię, którą PCM rozpoznaje jako napięcie.

„Jeżeli moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykryje poziom napięcia, który nie mieści się w dopuszczalnych parametrach, kod błędu P2237 zostanie zapisany, a lampka kontrolna awarii (MIL) może zacząć świecić, sygnalizując kierowcy awarię. Większość współczesnych samochodów wymaga kilku cykli zapłonu (w przypadku awarii), aby lampka ostrzegawcza została uruchomiona.”

Objawy kodu P2237

Podgrzewana sonda HO2S z wadliwym obwodem sterowania może bezpośrednio wpływać na bardzo słabe osiągi jednostki napędowej, a także różnego rodzaju problemy z jej obsługą. Kod błędu P2237 to poważna usterka, którą należy jak najszybciej skorygować.

Typowe objawy:

  • zmniejszona wydajność paliwowa
  • niska efektywność jednostki napędowej
  • przechowywane kody przerw zapłonu lub kody ubogiego/bogatego układu wydechowego
  • zapalenie się lampki serwisowej silnika „Check Engine”

Przyczyny kodu P2237

  • wadliwy czujnik tlenu
  • spalone, postrzępione, złamane lub odłączone przewody i/lub złącza
  • wadliwy błąd programowania PCM
Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Piotr Żaczek

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.