LPG to cały czas najtańsza opcja dla kierowców, którzy szukają sposobu na ograniczenie kosztów eksploatacji swojego samochodu. Jednak auta z instalacją LPG wymagają w niektórych przypadkach nieco innego podejścia i odpowiedniej konserwacji. Ważne jest to szczególnie zimą, kiedy wszystkie samochody poddawane są wyjątkowo trudnym sprawdzianom. Jak zadbać o auto na gaz LPG zimą? Jak prawidłowo przygotować się do tej pory roku?

Zacznij od instalacji elektrycznej i sprawdzenia akumulatora

O tym, że instalacja elektryczna to zimą układ o znaczeniu krytycznym dla każdego samochodu, wiedzą lub przynajmniej powinni wiedzieć wszyscy kierowcy. Nie chodzi tu tylko o to, że bez sprawnej instalacji elektrycznej jazda zimą staje się zwyczajnie niemożliwa, ale przede wszystkim o ogromne obciążenia, jakim właśnie w ciągu tych kilku miesięcy w roku instalacja ta jest poddawana. Aby móc tym obciążeniom sprostać, instalacja elektryczna musi być właśnie zimą w stanie idealnym. Dotyczy to zwłaszcza samochodów napędzanych gazem, ponieważ w nich instalacja elektryczna jest:

  • bardziej rozbudowana,
  • znacznie wrażliwsza na awarie,
  • poddawana większym obciążeniom.

Dlatego też kluczowym elementem przygotowań do zimy każdego właściciela samochodu na LPG powinna być właśnie dokładna kontrola instalacji elektrycznej, włącznie z akumulatorem.

Fakt, iż instalacja w autach na gaz jest bardziej rozbudowana i wrażliwsza, niż ma to miejsce w pojazdach benzynowych czy dieslach, sprawia, że rola akumulatorów wyraźnie wzrasta. A i bez tego zima dla baterii samochodowych jest trudnym okresem. W autach z LPG to prawdziwa godzina próby. Zanim więc zima rozhula się na dobre, sprawdź, czy Twój akumulator jest w pełni sprawny i czy nic niepostrzeżenie nie podkrada z niego prądu. W każdej chwili możesz jeszcze zamówić nowy akumulator na Ucando.pl. Lepiej bowiem zapłacić raz za nową baterię, niż kilkukrotnie w ciągu najbliższych miesięcy za holowanie lub inne usługi dla pechowych kierowców.

Zadbaj o układy paliwowe, zarówno benzynowy, jak i LPG

Oprócz instalacji elektrycznej, za najsłabsze elementy samochodów napędzanych gazem LPG uważa się układ paliwowy. A w zasadzie układy, gdyż chodzi tu zarówno o układ benzynowy, jak i gazowy. W czym tkwi problem?

Jednym z częstszych błędów popełnianych przez właścicieli aut na gaz jest utrzymywanie bardzo niskiego poziomu benzyny w baku. Jazda z minimalną ilością paliwa sprawia, że w baku dość łatwo zaczyna zbierać się duża ilość wody, a woda w układzie benzynowym podczas zimy i przy niskich temperaturach to proszenie się o spore problemy. Jeśli skończy się to jedynie czasowym unieruchomieniem samochodu, taki kierowca może uważać się za szczęśliwca.

Jeśli chodzi o układ gazowy, to tu z kolei zagrożeniem są gromadzące się w nim oleiste zanieczyszczenia, które wraz ze spadkiem temperatury zaczynają gęstnieć, co może doprowadzić nawet do zablokowania pracy reduktora lub listwy wtryskowej. Jak temu zapobiec? Nim nadejdzie zima wymień wszystkie filtry w instalacji benzynowej i gazowej na nowe.

Zniżka na części samochodowe

Opublikowane przez Dominik Kakietek

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *