INA jest to firma pochodzenia niemieckiego. Produkuje części zamienne, ale jej główny zakres działalności koncentruje się na łożyskach. Jest to specjalista i niepodważalny lider w tej kwestii, co nie raz zostało już udowodnione jakością i trwałością oferowanych produktów. Firma wchodzi w skład większej grupy producentów części motoryzacyjnych. W sumie, stanowią ją 63 grupy produkcyjne, co w efekcie daje znacznie większą siłę i moce przerobowe poszczególnym jej członkom. Jedna z fabryk, która należy do grupy producenckiej jest ulokowana w Schweinfurcie, a jej produktywność to nawet 80 000 ton stali przerobione w ciągu roku. Jest to największa kuźnia pierścieni łożyskowych na całym świecie.
Historia INA sięga końca II Wojny Światowej. Firma powstała w roku 1946, kiedy to świat dopiero budził się do życia po zakończonych działaniach. Gospodarka również dopiero ruszała po przestawieniu się z przemysłu zbrojeniowego na przemysł cywilny. Firmę założył Georg Schaeffler w Herzogenaurach. Był to mały, niepozorny warsztat, w którym powstawały pierwsze części zamienne. Trzy lata później założyciel zaprojektował złożenie igiełkowe, które natychmiast znalazło zainteresowanie. Pierwsze oznaki sławy firmy INA pojawiły sie, kiedy to Volkswagen Garbus zdecydował się wykorzystywać łożyska przez nią oferowane. To był krok milowy, który pozwolił już kilkanaście lat później w roku 1963 otworzyć pierwszą fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Oczywiście, przez ten czas firma rozwijała kolejne swoje punkty w Europie.
Części oferowane przez INA to bardzo szeroki zakres produktowy. Oczywiście, główna część działalności, jej rdzeń opiera się na łożyskach, którymi się wsławiła i które pozwoliły jej zaistnieć na rynku motoryzacyjnym. Jednak całość jej produkcji jest znacznie szersza. W ofercie znaleźć można elementy napędu osi, paski napędowe oraz części, które są z nimi związane jak (koło pasowe, pasek klinowy, pasek rozrządu czy ruchoma tuleja). INA oferuje również części zamienne do silnika. Są to głowica wraz z częściami, elementy sterowania silnikiem, w tym popychacze, szyny, wałek rozrządu czy zawory silnikowe. W produkcji znajdują się również części skrzyni biegów, układu chłodzenia czy układu paliwowego.