Letnia wyprzedaż! Ceny niższe nawet o 40% Pokaż teraz

Model:
VW PASSAT (32B)

Wybierz typ VW PASSAT (32B):

Nazwa Moc Rzeczywista pojemność [ccm] Rok produkcji Rodzaj paliwa
1.3 60 KM / 44 KW 1297 ccm 08/1980 - 07/1986 benzyna 1.3 60 KM / 44 KW 1272 ccm 08/1980 - 07/1986 benzyna 1.3 55 KM / 40 KW 1272 ccm 08/1980 - 07/1983 benzyna 1.6 70 KM / 51 KW 1595 ccm 08/1987 - 03/1988 benzyna 1.6 85 KM / 63 KW 1588 ccm 01/1981 - 02/1983 benzyna 1.6 54 KM / 40 KW 1588 ccm 09/1981 - 06/1989 benzyna 1.6 72 KM / 53 KW 1595 ccm 02/1986 - 03/1988 benzyna 1.6 75 KM / 55 KW 1595 ccm 08/1980 - 03/1988 benzyna 1.6 75 KM / 55 KW 1588 ccm 08/1980 - 03/1988 benzyna 1.6 D 54 KM / 40 KW 1588 ccm 08/1980 - 03/1988 olej napędowy

Volkswagen Passat to jeden z czołowych przedstawicieli niemieckiej myśli technologicznej. To średniej wielkości samochód osobowy zaliczany do segmentu aut klasy D. Model Passat należy aktualnie do największych sukcesów rynkowych marki Volkswagen. Passat jest produkowany nieprzerwanie do dnia dzisiejszego, od roku 1973.

Zacznijmy od tego, że Volkswagen Passat to jeden z najchętniej kupowanych samochodów w historii niemieckiej marki. Do dzisiaj model zalicza się także do najbardziej nowoczesnych samochodów rodzinnych w Europie. Co czyni Passata wyjątkowym i tak popularnym na rynku samochodowym? Czemu zawdzięcza swój sukces?


Eksploatacja i części do VW Passat

Passat wyróżnia się solidnym i dokładnym wykonaniem. Ponadto słowa uznania należy kierować także w stronę części VW Passat, których poziom awaryjności stoi na bardzo niskim poziomie. Nie oznacza to jednak, że to elementy niezniszczalne. Poszczególne części należy wymieniać zgodnie z interwałami podanymi na karcie pojazdu przez producenta.


Gdzie kupić części do Volkswagen Passat?

Zacznijmy od tego, że części do Passata to ogólnodostępne elementy, których ceny trzymają się na przyzwoitym poziomie. Najlepiej będzie korzystać z markowych zamienników, które najtaniej kupimy online. Części zamienne do VW Passata produkowane są przez czołowe koncerny takie jak m.in. Bosch, Valeo czy też producenta filtrów samochodowych, firmę Filtron.


Pierwsza generacja modelu

Passat I generacji zadebiutował w 1973 r. Projekt powstał przy współpracy niemieckiej marki z włoskim designerem Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym VW Passat był podobny do Audi 80 – szereg auto części VW Passat zostało zaczerpniętych z modelu 80, w tym także płyta podłogowa, na której bazował Passat. Kilka lat po debiucie model poddano faceliftingowi. Produkcję zakończono początkiem 1980 roku.


Volkswagen Passat II

Druga generacja Passata została wprowadzona na rynek motoryzacyjny jeszcze pod koniec 1980 roku. Passat II posiadał większe gabaryty od poprzednika i został zupełnie zmodernizowany pod względem stylistycznym. Do oferty, prócz hatchbacka, dołączyło także nadwozie sedan. Podobnie jak pierwsza generacja, tak i druga, stała się dużym sukcesem rynkowym marki Volkswagen. Produkcja VW Passata II trwała siedem lat.


Trzecia generacja VW Passat III

Produkcja III Passata ruszyła w 1988 roku. Samochód otrzymał nowoczesne, opływowe kształty, które doskonale kontrastowały z kanciastymi sylwetkami poprzednich generacji. Auto otrzymało ponadto sporo nowinek technologicznych. Passat trzeciej generacji był pierwszym modelem, który pod tą samą nazwą był oferowany na całym świecie. Największym sukcesem modelu, było zdobycie 3. miejsca w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1989.


Volkswagen Passat IV generacji

Passat IV zadebiutował w latach 90, a dokładnie w 1994 roku. Kolejna generacja modelu była w zasadzie jedynie dokładnie zmodernizowaną wersją poprzedniej generacji. Z racji na liczbę zmian, nowy Passat stał się jednak odrębną generacją. Technologie były w większości te same. Zmiany stylistyczne także nie były zbyt duże – odmieniono jedynie przedni pas, tylne reflektory oraz kokpit. Produkcja zakończyła się dwa lata po debiucie.


V generacja Passata

Piąta generacja VW Passata została wprowadzona na rynek samochodowy w 1996 roku. Była to generacja bardzo udana i chętnie kupowana, przede wszystkim w Europie. Samochód dzielił płytę podłogową z Audi A4. Zarówno pod względem technologicznym jak i stylistycznym, model piątej generacji, znacznie przewyższył poprzedników. Najlepiej odda to szereg nagród, zdobytych przez Passata V: m.in. Najlepszy Rodzinny Samochód a także trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku.


VW Passat VI

Po zakończeniu produkcji piątej generacji Passata w 2005 roku, na rynek wkroczył następca, Volkswagen Passat VI. Model wyróżniał się kształtami inspirowanymi na prestiżowym modelu Phaeton. Kabina samochodu także odznaczała się dużo większym prestiżem niż dotychczas. Szóstej generacji niewiele zabrakło, by triumfować w plebiscycie na Samochód Roku. Ostatecznie Passat VI zajął jednak drugie miejsce na podium, ustępując Renault Clio.


Siódma generacja Passata

Passat VII zadebiutował na salonie samochodowym w Paryżu, w 2010 roku. Model produkowano przez cztery lata. Samochód w dużej mierze bazował na rozwiązaniach użytych w poprzednich latach. Za drobnymi zmianami stylistycznymi modelu stali designerzy Klaus Bischoff oraz Walter de Silva. VII generację wyróżnił na tle pozostałych przede wszystkim model Passata w wersji Alltrack, ze zwiększonym prześwitem oraz napędem na 4 koła.


Volkswagen Passat VIII generacji

Najnowsza generacja Volkswagena Passata zadebiutowała na rynku samochodowym w lipcu 2014 r. podczas targów motoryzacyjnych w Poczdamie. Stylistycznie Passat kontynuuje drogę z poprzednich lat a za projekt ponownie odpowiada Walter de Silva. Model VIII generacji jest jednak nieco krótszy i lżejszy od poprzedników mimo że powstał na przedłużonej platformie podłogowej. Passat VIII zapisał się na kartach historii dzięki temu, że jako pierwszy z rodziny Passat zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku.

Tysiące części do Twojego auta nawet 40% taniej
Tysiące części do Twojego auta nawet 40% taniej